عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

خروج آمریکا از برجام تأثیری در روند فعالیت‌ اقتصادی ندارد

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خروج آمریکا از برجام تأثیری در جریان و روند فعالیت‌های اقتصادی نخواهد گذاشت

خروج آمریکا از برجام تأثیری در روند فعالیت‌ اقتصادی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت: باید توجه داشت جنس برجام به اینگونه بود که می‌توان آن را به یک سکه تشبیه کرد که یک طرف آن تعهدات هسته‌ای و طرف دیگر تعهدات اقتصادی بود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران بعد از برجام در برابر گروه 1+5 تعهداتی از لحاظ هسته‌ای داده بود و آنها نیز تعهدات اقتصادی در قبال برجام داشتند و در برجام موضوعات منطقه‌ای و سیاسی مطرح نبود.

    پورابراهیمی داورانی افزود: جمهوری اسلامی ایران کلیه تعهدات خود را در برجام اجرایی کرد و این موضوع به تأیید سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است اما طرف مقابل به کمترین میزان تعهدات اقتصادی عمل کرد به نحوی که تأثیرات آن در حوزه اقتصاد بسیار ناچیز بود.

    وی در ادامه گفت وگوی خود تصریح کرد: در برجام ایران تنها خواسته بود که حقوق حقه کشور در موضوعات اقتصادی و بانکی رعایت شود اما آمریکایی‌ها بعد از برجام کوچکترین تعهد خود را در ارتباط با مفاد اقتصادی برجام رعایت نکردند و نه تنها خود به برجام عمل نکردند برخلاف ضوابط بین‌المللی به سایر کشورها نیز فشار آوردند که این موضوع باعث شد آنها نیز به کمترین میزان تعهدات اقتصادی عمل کنند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پس از برجام، شاه بیت تعهدات گروه 1+5 بر این اساس بود که همکاری‌های بانکی و اقتصادی در سطح بین‌الملل انجام شود؛ این در حالی بود که این مراودات ناچیز بود بنابراین می‌توان گفت خروج آمریکا از برجام تأثیری در جریان و روند فعالیت‌های اقتصادی ایران نخواهد داشت.

    پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای برجام این توافقنامه را هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی آمریکا نقض کردند و از ابتدای برجام به صورت محتوایی از آن خارج شده بودند اما به صورت شکلی در برجام باقی مانده بودند که این شرایط بسیار بد بود بنابراین با اتفاق شب گذشته دست ایران باز گذاشته شد تا بتواند با ادعای قانونی منافع اقتصادی کشور را مطالبه کند و در صورت اینکه سایر کشورهای مذاکره کننده در برجام به تعهدات عمل نکنند ما نسبت به بازگشت به قبل از برجام تصمیم خواهیم گرفت.

    وی افزود: با صراحت می‌گویم نقض کامل برجام در سال‌های گذشته صورت گرفته اما ایران مسیر اقتصادی خود را رو به جلو پیش رفته بنابراین هیچ نگرانی از بابت خروج آمریکا از برجام وجود ندارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: خروج آمریکا از برجام را سرمایه ‌ای برای انسجام ملی می‌دانیم هر چند که آمریکا برای تضعیف ایران این کار را انجام داده اما مطمئنیم این کار آمریکایی‌ها ما را متعهدتر خواهد کرد و کوچکترین شبهه‌ای را که در دل برخی‌ها نسبت به اتکاء به بیگانگان وجود داشت از بین برد و امروز ملت ایران در برابر عهدشکنی آمریکایی‌ها ید واحد خواهد بود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایرانی‌ها با اراده خود در مقابل زورگویی دشمنان می‌ایستد و ان‌شاء الله در سال 97 نشان می‌دهیم که از سرمایه انسجام ملی گروه‌های سیاسی پلی برای ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی کشور خواهیم ساخت و با فضل الهی در آغاز دهه پنجم انقلاب به سمت اقتدار اقتصادی حرکت خواهیم کرد.

    برچسب ها