عصر خودرو

حرکت برعکس بورس با خروج آمریکا از برجام:

تحرک حقوقی ها در نمادهای شاخص ساز مانع افت بورس شد

عصر بازار- در پایان معاملات امروز و علیرغم جو منفی و افت قیمت اکثر نمادها، با جابجایی بلوک و معاملاتی دو طرفه نمادهای شاخص سازی نظیر پارسان، وغدیر، فخاس، وصندوق، فارس، تاپیکو، شبندر، همراه و اخابر، موجب رشد حدود ۸۶ واحد و رسیدن شاخص کل به ارتفاع ۹۳۶۹۱ بودیم که در این بین نمادهای فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

تحرک حقوقی ها در نمادهای شاخص ساز مانع افت بورس شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، دولت آمریکا دیشب رسما اعلام کرد که از توافق بین المللی برجام خارج خواهد، با این وجود در جریان معاملات امروز با حمایت حقوقی ها شاهد بازاری متعادل بودیم.
    امروز گرچه شاخص بورس 86 واحد رشد کرد تا شاخص در ارتفاع 93 هزار و 691 واحدی بایستد، با این حال شاخص هم وزن (که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود) با ثبت افت 141 واحدی معاملات منفی متعادل در اکثر گروه های بازار را نشان میداد.
    به این ترتیب گروه خودرو که بیشترین ضربه را از تحریم ها و خروج آمریکا از برجام خواهد خورد، از منفی ترینهای بازار امروز بود تا جاییکه نمادهای خزامیا، خپارس، خکاوه(صف فروش)، خاور(صف فروش)،  خاذین(صف فروش)،  ورنا، ختوقا(صف فروش)،  ختراک(صف فروش)،  خزر(صف فروش)،  خمحرکه(صف فروش)،  خمهر(صف فروش)،  خریخت، ختور و خدیزل تا حوالی 5 درصد منفی افت کردند.
    این درحالی بود که در گروه محصولات شیمیایی جهش قیمتی و تشکیل صف خرید نماد شلعاب را شاهد بودیم، در مقابل نمادهای شکربن، شپارس، خراسان، شدوص، شفارس و ساینا تا حوالی 5 درصد منفی افت قیمتی ثبت کردند، مابقی هم گروهی ها متعادل بودند.
    از سوی دیگر در گروه منفی فلزات، صف خرید دو نماد فخاس و فسپا خودنمایی می کرد. گروه کوچک قندیی و غذایی نیز عموما متعادل منفی بودند در این بین غدیس با افت 5 درصدی منفی ترین نماد گروه غذایی بود.
    در مجموع بازار طی روزهای اخیر به گونه ای معامله میکرد که وضعیت خروج آمریکا از برجام را در قیمت ها لحاظ کند جهش‌های اخیر بازار ارز نیز کاملا این موضوع را تایید می‌کند.
    رفت و برگشت‌های امروز بورس:
    در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت های نیرو کلر(شکلرح)،لعابیران(شلعابح)و بیمه ما(ماح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند. نمادهای معاملاتی شرکت های سیمان فارس نو(سفانو)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی ، معادن منگنز ایران(کمنگنز) و بیمه آسیا(آسیا)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره نیز به جمع متوقف ها پیوستند. شرکت لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌(فلوله1) نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم‌ایران‌(فایرا1)با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، به منظور اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف گردید.

    از سویی دیگر نماد شرکت البرز دارو(دالبر)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان بازگشایی شد. نمماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت)،با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ، بدون محدودیت نوسان قیمت به گردونه معاملات بازگشت. نماد ثتران نیز پس از شفاف سازی راجع به وصول مطالبات با رشد حدود 5 درصدی و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

    برچسب ها