عصر خودرو

قیمت نفت در سنگاپور ۳ دلار افزایش یافت

عصر بازار- خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موجب شد قیمت نفت خام در بازار این شهر بیش از ۲،۵ درصد افزایش یابد.

قیمت نفت در سنگاپور ۳ دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت برنت دریای شمال در این بازار مهم آسیایی با تقریبا تا 3 دلار افزایش به 76،75 دلار در بشکه رسید که بالاترین قیمت از نوامبر سال 2014 تاکنون بوده است.
    این باراز در پایان وقت کاری خود این نفت را با 1،88 دلار افزایش در هر بشکه (2،5 درصد افزایش) به 76،73 دلار فروخته است.
    نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز در این بازار با 1،61 دلار در هر بشکه افزایش (2،3 درصد) به 70،76 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین آن از اواخر سال 2014 تاکنون بوده است.
    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیشب در سخنرانی خود ضمن تکرار ادعاهای گذشته و تاکید بر دروغ‌های هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران، رسما اعلام کرد آمریکا از این توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با ایران خارج می‌شود.
    این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم درباره این تصمیم ترامپ اظهار داشت: من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند هفته آینده، با مذاکرات با کشورهای اروپایی و دو کشور بزرگ روسیه و چین، رایزنی ها ، هماهنگی ها و مذاکرات لازم را انجام دهد؛ اگر در پایان این مهلت و زمان کوتاه، ما به این نتیجه رسیدیم که با همکاری پنج کشور می توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم، برخلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش های آنها و حرف های بی نزاکت امشب (سه شنبه) ترامپ، برجام پایدار خواهد ماند و ما می توانیم به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان قدم های خود را برداریم.
    وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاریخ گذشته 40 ساله ما و قبل از آن به خوبی به ما گفته است که آمریکایی ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت های منطقه همواره رفتار خصمانه ای داشتند.
    رییس جمهوری اظهار داشت: امشب ( سه شنبه شب) شاهد یک تجربه مهم تاریخی بودیم برهمان سخنی که از 40 سال پیش آن را می گفتیم و تکرارمی کردیم و اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و آمریکا کشوری است که هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.
    روحانی گفت: اگر ببینیم منافع ما تضمین نخواهد شد به زودی من با مردم صحبت خواهم کرد و تصمیمات نظام را در آن شرایط به اطلاع مردم می رسانم.
    در هر صورت این اقدام نابخردانه و متاثر از صهیونیست ها و رهبران مرتجع عرب خاورمیانه از سوی ترامپ موجب شد معادلات اقتصادی در سطح بین المللی دچار تلاطم خاص شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو