عصر خودرو

وزیر کشاورزی بیان کرد

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان یارانه ارزی برای تامین کالاهای اساسی

عصر بازار- وزیر کشاورزی گفت: دولت به منظور پایداری تولیدات کشاورزی به ویژه صنعت طیور و دام صنعتی ۳ هزار میلیارد تومان یارانه ارزی به کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد که نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان آن برای تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان یارانه ارزی برای تامین کالاهای اساسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مراسم معارفه  مدیر عامل جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و اعضا هیئت مدیره سازمان، معاونین، مدیران و شبکه  تعاونیهای تحت پوشش برگزار شد .

    وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: توانمند سازی تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی بخش کشاورزی  و همچنین ایجاد، تقویت و مدیریت زنجیره های تولید محصولات کشاورزی در کشور توسط تعاونی ها ضروری است.

    وی افزود: در کشورهای پیشرو، اتحادیه های تعاونی، مسئولیت زنجیره تولید از مرحله تأمین نهاده‌ها تا بازار رسانی محصولات کشاورزی را بر عهده دارند. تعاونی ها و تشکل های تولیدی بخش کشاورزی در ایران نیز باید ضمن توانمند سازی، در این زمینه اهتمام داشته باشند.

    حجتی گفت: شکل های تولیدی و بخش خصوصی، موتور محرکه وسازمان تعاون روستایی، بستر ساز حرکت آنان هستند. باید از ظرفیت صندوق های توسعه کشاورزی  برای تأمین نهاده ها و خدمات در هنگام وپس از تولید نظیر کشتارگاه، برند سازی و بازار رسانی بهره گیری کرد.

    وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با  یکسان سازی نرخ ارز با قیمت4200 تومان بیان داشت: دولت به منظور پایداری تولیدات کشاورزی به ویژه صنعت طیور و دام صنعتی و همچنین کاهش تأثیر پذیری مصرف کنندگان از این تغییرات، 3 هزار میلیارد تومان یارانه ارزی به کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد که نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان آن برای تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است. 

    وی ادامه داد: به منظور تسریع در امور با هماهنگی بانک مرکزی طوری برنامه ریزی شده است که تامین کنندگان نهاده‌های کشاورزی به جای پرداخت ارز 4200 تومانی و دریافت 400 تومان ما به التفاوت آن، می‌توانند با پرداخت ارز 3800 تومانی نسبت به ترخیص کالاها اقدام کنند و پرداخت 400 تومان به بانک عامل را بانک مرکزی بر عهده گرفته است.

    وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم از تلاش‌ها و زحمات آقای علی اوسط هاشمی در مدت تصدی مسئولیت سازمان تعاون روستایی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که از تجارب مدیریتی و خدمات وی در بخش کشاورزی و سایر حوزه های اداری کشور استفاده شود.

    در ادامه حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاونی و روستایی ایران نیز اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی، میراث 70 ساله کشور هستند و جایگاه این نهاد باید حفظ شود.

    وی افزود :  باید با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین، نسبت به نظام بخشی و افزایش نقش آفرینی و اثر گذاری تعاونی‌ها در توسعه بخش کشاورزی اهتمام داشته باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو