عصر خودرو

دو منبع آگاه اعلام کرد

ایران صادرات از میدان غرب کارون را آغاز می‌کند

عصر بازار- دو منبع آگاه به رویترز گفت: به رغم اینکه ترامپ تهدید‌های جدیدی را علیه ایران آغاز کرده است،‌ ایران صادرات از میدان جدید غرب کارون را کلید می‌زند که در همان گام نخست ۳۰۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت صادرات ایران اضافه می‌کند.

ایران صادرات از میدان غرب کارون را آغاز می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دو منبع آگاه اعلام کرد: به رغم احتمال اعمال تحریم‌های جدید، ایران برای صادرات تجاری نفت خام از میدان نفتی "غرب کارون" برای تحویل در ماه می یا ژوئن آماده می‌شود.

    ایران پیش‌تر نمونه‌هایی از نفت خام «غرب کارون» را از زمانی که تولید نفت این میدان 2 برابر شد و به 300 هزار بشکه در روز رسید به مشتریان نفتی ارسال کرده است.

    کیفیت نفت میدان نفتی غرب کارون بالاست و بدون اینکه نیاز به ترکیب کردن با نفت دیگری باشد صادر می‌شود.

    براساس اعلام این دو منبع آگاه محموله‌های اولیه میدان غرب کارون برای مشتریان موقت فروخته می‌شود چرا که هنوز برای رسیدن به کیفیت ایده‌آل وقت لازم است.

    براساس این گزارش مفهوم فروش به مشتریان موقت این است که خریداران اجباری به خرید به میزان معین و در زمان معین ندارند و قراردادها بیشتر برای فروش در منطقه خاورمیانه است.

    ایران پیش‌تر محموله‌های نفتی خود را با قراردادهای طولانی مدت صادر می‌کرد اما پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی  ایران برای افزایش سهم خود از بازار فروش موقتی را برای مشتریان موقت اجرا کرد.

    براساس اعلام این منابع آگاه، برخی پالایشگاه‌ها نمونه‌های نفتی این منطقه را برده‌اند و تولید میدان کارون غرب از تولیدات جدید ایران است که برای تثبیت کیفیت نیاز به زمان دارد.

    برچسب ها