عصر خودرو

سخنگوی دولت :

وضع ارزی کشور خوب است

عصر بازار- سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضع ارزی کشور خوب است و بنا به اعلام صندوق بین المللی پول ذخایر ارزی ایران از ۹۵ میلیارد دلار به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وضع ارزی کشور خوب است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، «محمدباقر نوبخت » در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان گفت: از اول تا 15 اردیبهشت توانستیم چهار میلیارد و 650 میلیون دلار ثبت سفارش برای کالاهای اساسی، دارو، لوکس و غیر ضروری داشته باشیم و تراز تجاری کشور در فروردین امسال 600 میلیون دلار مثبت بود.

    وی تاکید کرد: هدف مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم کشور، رشد اقتصادی است که باید برای رسیدن به این هدف شرایط سرمایه گذاری فراهم شود تا آثار آن را در تولید ملی و اشتغال مشاهده کنیم.

    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در سال گذشته و امسال از دو مسیر، سرمایه گذاری ترسیم شده که یکی از طریق استفاده از امکانات غیردولتی و دیگری استفاده از اعتبارات دولتی است.

    نوبخت افزود: در بخش استفاده از امکانات غیردولتی، بانک ها باید وارد عمل شوند و سرمایه لازم را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند به سرمایه در گردش قرار دهند که این کار در سال گذشته در قالب تسهیلات رفع موانع تولید صورت گرفت.

    وی تصریح کرد: بانک ها در سال گذشته 18 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 26 هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط از مجموع 80 هزار واحد پرداخت کردند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مسیر دوم برای سرمایه گذاری، استفاده از اعتبارات دولتی است که خزانه باید وارد عمل شود و به این منظور سال گذشته 42 هزار و 500 میلیارد تومان از ردیف تملک دارایی های سرمایه ای برای طرح ها اختصاص یافت.

    وی همچنین به اختصاص یک هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی 6 هزار و 700 میلیارد تومان برای احیای 550 هزار هکتار از زمین های خوزستان و ایلام در اختیار دولت قرار داد.

    نوبخت با اشاره به موضوع مهار آب های مرزی گفت: رهبر معظم انقلاب برای مدیریت منابع آب با برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ازای هر سال 2 میلیارد دلار موافقت کردند.

    وی یادآوری کرد: 797 هزار نفر از مجموع سه میلیون و 200 هزار نفر جویای کار در سال گذشته وارد بازار کار شدند و از سوی دیگر هفت هزار نفر نیز کار خود را از دست دادند.

    وی به کاهش نرخ بیکاری از 12.4 درصد به 12.1 درصد اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال در سال جدید افزایش می یابد زیرا میزان تسهیلات بانکی از 18 هزار و 500 میلیارد تومان به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    نوبخت در ادامه به برنامه ریزی برای نوسازی و بازسازی 100 هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهری و روستایی در سالجاری اشاره کرد و گفت: با این اقدام 240 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

    معاون رئیس جمهوری همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کشور را از دیگر اقدامات سالجاری دولت برشمرد و گفت: در این راستا نیر فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می شود.

    وی یادآوری کرد: پیش بینی ما درسال جاری برای ارتقا و اتمام طرح‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی، ١٢6 هزار میلیارد تومان است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام گفت: ما برای هر اتفاقی آماده هستیم و از پیش برای آن برنامه ریزی و پیش بینی بودجه می کنیم.

    برچسب ها