عصر خودرو

میان ۳ شرکت و در حاشیه نمایشگاه نفت ؛

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید کاتالیست ایرانی امضا شد

عصر بازار- تفاهم‌نامه همکاری تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی برش‌های سنگین نفتی (RCD) میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یک شرکت داخلی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید کاتالیست ایرانی امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، حبیب الله بیطرف، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مدیرعامل شرکت خصوصی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه حضور داشتند.

    رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این مراسم گفت: از پرمصرف‌ترین مواد در صنعت نفت کاتالیست‌ها هستند که قیمت بالا و فناپری پیچیده آن از مشخصات این مواد است.

    وی افزود: خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت مجهز به پایلوت تست و توانمندی سنتز کاتالیست‌هاست.

    توفیقی در ادامه با اشاره به موفقیت سنتز و تست کاتالیست‌ها گفت: کاتالیست‌هایی که امروز در مورد ساخت آنها توافق کردیم نیز به خوبی سنتز و تست شده و در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور استفاده خواهد شد.

    رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در پایان اظهار کرد: تلاش مجموعه صنعت نفت این است که سریعتر به مرحله تجاری‌سازی برسیم و امیدواریم در سنتز کاتالیست‌ها به خودکفایی کامل برسیم.

    صادق آبادی در این مراسم با بیان این که در ساخت همه کاتالیست‌ها به خودکفایی کامل می‌رسیم،  افزود: این تفاهم‌نامه با توجه به تولید داخل بودن کاتالیست‌ها نمادی از حمایت از تولید داخلی است.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: انواع کاتالیست‌ها در صنعت نفت اهمیت بالایی دارد و خوشبختانه ما در مسیر خودکفایی کامل هستیم.

    برچسب ها