عصر خودرو

سرمایه گذاران چینی و خرید ۱۳%سهام منچسترسیتی

عصر بازار- این درصد سهام با پرداخت حدود ۴۰۰ میلیون یورو به گروهی از سرمایه گذاران چینی منتقل شد.

سرمایه گذاران چینی و خرید ۱۳%سهام منچسترسیتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از کاپ، شرکت سیتی فوتبال گروپ که مالکیت باشگاه منچسترسیتی را دراختیار دارد روز سه شنبه اعلام کرد که 13% از سهام این باشگاه به شرکتی متشکل از سرمایه گذاران چینی فروخته شده که این انتقال با مبلغ 400 میلیون دلار صورت گرفته. شرکت چاینا مدیا کپیتال با پرداخت این مبلغ بخشی از سهام باشگاه سیتی را دراختیار گرفته.

    دراین گزارش یادآوری شده که فروش این 13% سهام، نتیجه 6 ماه گفتگو بوده و هدف از این کار، حضور پررنگ تر شرکت سیتی فوتبال گروپ در بازار فوتبالی کشور چین است. حالا علاوه برشرکت ابوظبی یونایتد گروپ، که زیر نظر شیخ منصور یکی از اعضای خانواده سلطنتی ابوظبی اداره می شود، شرکت سرمایه گذاران چینی هم بخشی از سهام باشگاه سیتی را دراختیار خواهند داشت.

    آقای روئیگنگ، رئیس شرکت چینی به عنوان نماینده این شرکت درجلسات سران باشگاه سیتی حضور خواهد یافت و هفتمین عضو کمیته باشگاه خواهد بود. دراین میان خلدون المبارک، رئیس شرکت سیتی فوتبال گروپ دراین رابطه گفت: فوتبال محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش دنیا و چین است. به همین خاطر به شدت تلاش کردیم تا بتوانیم  شرکای مناسبی بیابیم