عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

ترامپ کاری از پیش نمی‌برد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به تصمیم‌ امشب ترامپ در خصوص ماندن یا خارج شدن از برجام گفت: با خروج احتمالی آمریکا، هیچ اتفاق تازه ای رخ نمی‌دهد و ما به چنین روندهایی عادت کرده‌ایم.

ترامپ کاری از پیش نمی‌برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اسدالله عسگراولادی مبنی بر ماندن یا خروج ترامپ از برجام گفت: آمریکا با خروج خود از برجام هیچ کاری پیش نخواهد برد چرا که ما به چنین روندهایی طی سال‌های گذشته عادت کرده‌ایم.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا خروج از برجام تأثیر بیشتری بر ایران خواهد داشت یا تعلیق آن؟ گفت: به نظر می‌رسد که تعلیق برجام، فرصت لابی و مذاکره را در اختیار ایران قرار می‌دهد و پیش‌بینی من این است که احتمالاً آمریکا برجام را تعلیق کند.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه موضع چین در رابطه با تصمیم امشب ترامپ چیست؟ افزود: چین بارها اعلام کرده که از برجام خارج نمی‌شود و تمام تلاش خود را برای ماندگاری آمریکا در برجام خواهد داشت، چرا که معتقد است حضور آمریکا در برجام به نفع جامعه جهانی است.

    عسگراولادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا توافق برجام بدون آمریکا حائز ارزش است؟ گفت: مبادلات ما با اروپا به مراتب بیشتر از مبادلات ایران و آمریکا است، اما به هر حال مشکلات بانکی را باید حل کرد چرا که خیلی از بانک‌های اروپایی در سایه آمریکا فعالیت می‌کنند؛ البته ما اکنون با بانک‌های کوچک اروپایی که مراوده زیادی با آمریکا ندارند، در حال همکاری و نقل و انتقال پول هستیم.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: البته باید بتوانیم مراودات مالی خود با امارات را هم بهبود ببخشیم، چرا که اگر راه نقل و انتقال پول از طریق دوبی باز شود، کار به شکل بهتری پیش خواهد رفت.

    برچسب ها