عصر خودرو

تراز حساب‌های جاری ایران بیشتر از ۱۷۴ کشور جهان

عصر بازار- درحالی که ایران از نظر تراز حساب های جاری در رده بندی جهانی رتبه ۱۶ را بدست آورده است آمریکا با تراز منفی ۴۶۶ میلیارد دلاری در انتهای جدول قرار گرفته است.

تراز حساب‌های جاری ایران بیشتر از ۱۷۴ کشور جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد تراز حساب‌های جاری ایران در پایان سال 2017 به مثبت 18.39 میلیارد دلار رسیده است.

    تراز حساب‌های جاری ایران در این سال نسبت به سال پیش از آن 2.11 میلیارد دلار افزایش یافته است. در پایان سال 2016 تراز حساب‌های جاری ایران 16.28 میلیارد دلار اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش ایران بین 190 کشور جهان وضعیت بسیار خوبی از نظر تراز حساب‌های جاری خود دارد و در رتبه 16 جهان از این نظر قرار گرفته است.

    تراز حساب‌های جاری ایران در سال 2017 از 174 کشور جهان از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، فنلاند، اتریش، امارات، کویت و عربستان بیشتر بوده است.

    آلمان با تراز جاری 296 میلیارد دلاری در رتبه نخست جهان از این نظر قرار گرفته است و ژاپن با 195 میلیارد دلار و چین با 164 میلیارد دلار به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

    بر این اساس، 132 کشور جهان در سال 2017 تراز حساب جاری منفی داشته‌اند که در صدر آن‌ها آمریکا قرار گرفته است. تراز حساب‌های جاری آمریکا منفی 466 میلیارد دلار بوده است. انگلیس با تراز حساب جاری منفی 106 میلیارد دلاری در رتبه دوم و هند با منفی 51 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

    صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده است تراز حساب‌های جاری ایران در سال 2018 نیز 10.84 میلیارد دلار افزایش یابد و به رقم بی سابقه 29.23 میلیارد دلار برسد.

    تراز حساب‌های جاری شامل تراز صادرات و واردات کالا و خدمات، تراز سرمایه‌گذاری و همچنین پرداخت‌های یک‌طرفه است.

    برچسب ها