عصر خودرو

با عضویت دوباره اندونزی در اوپک صورت می‌گیرد

افزایش سقف تولید اوپک به ۳۱ میلیون بشکه در نشست جمعه

عصر بازار- در حالی که اندونزی قرار است به عنوان عضو سیزدهم به اوپک بازگردد انتظار می رود وزرای عضو این سازمان در نشست جمعه سقف رسمی تولید اوپک را به ۳۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

افزایش سقف تولید اوپک به ۳۱ میلیون بشکه در نشست جمعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که امیدها نسبت به انجام یک گفت و گوی سازنده بین اوپک و تولید کنندگان غیرعضو کمرنگ شده است، هیئت های شرکت کننده در یک نشست تخصصی گفتند، این سازمان قرار است در مورد افزایش فنی سقف تولید خود در اواخر این هفته گفت و گو کند تا بازگشت اندونزی به سازمان را تسهیل کند.
    اندونزی امسال از اوپک خواسته تا با هدف منتفع شدن از روابط نزدیک با تولید کنندگان نفتی، عضویتش در سازمان تجدید شود.
    اندونزی روزانه حدود 900 هزار بشکه نفت تولید می کند و این باید با سقف تولید اوپک تطبیق داده شود. سقف تولید اوپک در چند سال گذشته از 30 میلیون بشکه در روز بالاتر نرفته است.
    اوپک باید این موضوع را بسیار با احتیاط به بازارها عرضه کند، به نحوی که این افزایش تنها یک تطبیق فنی تلقی شود و نه به عنوان افزایش تولید در این مقطع زمانی که قیمت ها به دلیل فزونی عرضه به شدت کاهش یافته است.
    پس از آنکه اوپک تصمیم گرفت تا از سهم خود از بازار دفاع کند و تولید خود را کاهش ندهد، قیمت نفت در 18 ماه گذشته به کمتر از نصف رسیده است.
    یکی از هیئت های حاضر در نشست اوپک گفت، افزایش سقف تولید به 31 میلیون بشکه در روز در نشست 4 دسامبر اعلام خواهد شد، اما این افزایش تاثیری بر قیمت ها نخواهد گذاشت، زیرا صرفا تولید اندونزی از تولید غیر اعضا به تولید اعضا اضافه خواهد شد.
    یک هیئت دیگر گفت: «اندونزی مجددا در حال عضو شدن است، بنابراین شما چگونه می توانید سقف تولید را در حد 30 میلیون بشکه حفظ کنید؟»
    عضو یک هیئت دیگر حاضر در نشست گفت، انتظار دارد این موضوع این هفته مورد بحث قرار گیرد، اما تصمیم رسمی در این خصوص ممکن است بعدا گرفته شود.

    برچسب ها