عصر خودرو

تکذیب استراتژی دفاع از سهم عربستان در بازار نفت توسط النعیمی

عصر بازار- وزیر نفت عربستان در پاسخ به این سوال که آیا عربستان به استراتژی خود در دفاع از سهمش از بازار پایبند خواهد ماند یا نه گفت: «چه کسی گفته ما داریم استراتژی دفاع از سهممان از بازار را اجرا می کنیم؟»

تکذیب استراتژی دفاع از سهم عربستان در بازار نفت توسط النعیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، شرکت های روسی در حال حفاری بیشتر هستند و این نشان می دهد که بزرگترین تولید کننده نفت جهان خود را برای یک رقابت بلندمدت با اوپک برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار آماده کرده است. صنعت نفت روسیه می تواند حتی با قیمت 35 دلاری برای هر بشکه نفت نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

    علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در پاسخ به این سوال که آیا عربستان به استراتژی خود در دفاع از سهمش از بازار پایبند خواهد ماند یا نه گفت: «چه کسی گفته ما داریم استراتژی دفاع از سهممان از بازار را اجرا می کنیم؟»

    این در حالی است که قیمت نفت به دلیل فزونی بیش از حد عرضه از بالای 100 دلار در اواسط 2014 به حدود 40 دلار رسیده است.

    قیمت ها در بازار نفت در آستانه نشست این هفته اوپک تقویت شده، در حالی که اعضای سازمان انتظار ندارند تغییر سیاستی در خط مشی تولیدی اوپک صورت بگیرد.

    تولید کل اوپک در ماه اکتبر در مقایسه با ماه سپتامبر 256 هزار و 500 بشکه در روز کاهش یافته و به 31.382 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    فزونی عرضه نفت اوپک اکنون  بیش از همه از طریق عربستان و عراق تامین می شود.

    صادرات نفت عراق در ماه نوامبر به بالاترین رقم چند دهه اخیر یعنی 3.37 میلیون بشکه در روز رسید.

    بر اساس این گزارش به رغم وجود نفت مازاد در بازار تحریم نفتی ایران نیز در حال برداشته شدن است و این کشور قصد دارد تولید از دست رفته خود را بازگرداند که می تواند به افت بیشتر قیمت ها بینجامد.

    وزیر نفت ایران برای رفع این نگرانی ها نامه ای را به دبیرکل اوپک نوشته و خواستار کاهش 1.3 میلیون بشکه‌ای سقف تولید روزانه نفت اوپک شده است. ایران در این نامه تاکید کرده است همزمان با لغو تحریم ایران، زمان کاهش تولید نفت برخی کشورهای عضو اوپک فرا رسیده است.

    نشست وزرای نفت اوپک از سلسله نشست های عادی این سازمان قرار است جمعه در وین برگزار شود.

    برچسب ها