عصر خودرو

سقوط ۱۴ درصدی ارزش سهام ایرفرانس با اعتصاب کارکنان

عصر بازار- در معاملات اولیه امروز ارزش سهام ایرفرانس ۱۴ درصد سقوط کرد که اصلی‌ترین دلیل آن واکنش شدید بازار به تداوم اعتصاب کارکنان این شرکت است.

سقوط ۱۴ درصدی ارزش سهام ایرفرانس با اعتصاب کارکنان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، پس از آنکه کارکنان شرکت هواپیمایی ایرفرانس پیشنهاد دستمزدی جدید این شرکت را رد کرده و همچنان به افزایش 5 درصد حقوق خود اصرار دارند، بازار به این مسئله واکنش منفی نشان داد.

    در معاملات اولیه صبح امروز ارزش سهام ایرفرانس 14 درصد سقوط کرد. این نخستین فرصتی بود که سرمایه‌گذاران بتوانند به اظهارات وزیر اقتصاد فرانسه و استعفای ژان‌ مارک جانالیک، مدیرعامل ایرفرانس، واکنش نشان دهند. پس از آنکه کارگران پیشنهاد این شرکت را رد کردند، جانالیک از سمت خود کناره‌گیری کرد.

    وزیر اقتصاد فرانسه نیز روز گذشته گفته بود که این احتمال وجود دارد که ایرفرانس به طور کامل منحل شود. 14.3 درصد کل سهام ایرفرانس متعلق به دولت فرانسه است، علی‌رغم تداوم اعتصاب کارکنان این شرکت ایرفرانس اعلام کرده است 99 درصد از پروازهای برد بلند، 80 درصد از پروازهای متوسط و 87 درصد از پروازهای مسیر کوتاه این شرکت برقرار خواهند بود.

    وزیر اقتصاد فرانسه روز گذشته از تمام کارکنان این شرکت خواست تا به وظایف خود عمل کنند و از خواسته غیرموجه افزایش حقوق خود عقب‌نشینی کنند.

    وی هشدار داد: اگر ایرفرانس نتواند رقابت‌پذیری خود را حفظ کند، منحل خواهد شد.

    برچسب ها