عصر خودرو

دلار در معاملات جهانی به قله خود نزدیک شد

عصر بازار- با وجود نگرانی های جدید از تاثیر اختلافات چین و آمریکا بر چشم انداز اقتصاد آمریکا، دلار در معاملات جهانی به قله خود نزدیک شد.

دلار در معاملات جهانی به قله خود نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر چند که شاخص دلار در معاملات دوشنبه با 0.1 درصد کاهش به 92.461 واحد رسید اما هنوز این سطح نزدیک به رکورد 92.908 واحدی روز جمعه است که بالاترین سطح ثبت شده امسال است. شاخص دلار که به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در روز جمعه تقویت شد، برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

    اقتصاد آمریکا ماه گذشته اشتغالزایی کمتر از میزان مورد پیش بینی داشت و متوسط درآمد ساعتی که از نشانه های مهم فشار تورمی محسوب می شود 0.1 درصد در ماه آوریل افزایش داشت تا بدین ترتیب مجموع افزایش دستمزد سالانه به 2.6 درصد برسد. نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به 3.9 درصد، در پایین ترین سطح 17 سال و نیم اخیر قرار دارد.

    با این حال هیچ کدام از اقدامات فوق این احساس که بانک مرکزی آمریکا حداقل دو بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش خواهد داد تغییر نداد. در مقابل، آمارهای اخیر نشان می دهند احتمالا از سرعت رشد اقتصادی درخشان اروپا کاسته خواهد شد و همین مساله باعث خواهد شد بانک مرکزی اروپا اجرای برنامه کاهش سیاست های محرک خود را به تعویق بیندازد.

    در معاملات امروز، هر یورو 1.1962 دلار مبادله شد که تغییر چندانی به نسبت 1.1910 دلار روز جمعه که پایین ترین سطح یورو در چهار ماه اخیر محسوب می شود ندارد.

    نگرانی ها از سیاست های حمایت گرایانه دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- یکی از دلایل اصلی کنار کشیدن سرمایه گذاران از دلار در روزهای اخیر بود. برخی از مشارکت کنندگان بازار انتظار دارند نگرانی ها از جنگ تجاری بین آمریکا و چین پس از پیشرفت اندک در مذاکرات دو کشور بازگردد.

    یکی از معامله گران ارز یک بانک ژاپنی گفت: مسائل تجاری احتمالا به دلیل انتخابات میان دوره ای آمریکا باقی خواهند ماند و بنابراین در دراز مدت احتمالا ارزش دلار کاهش خواهد یافت.

    معامله گران همچنین چشم به سرنوشت توافق اتمی ایران  دوخته اند که ترامپ تهدید کرده است از آن خارج خواهد شد.

    از سوی دیگر پوند انگلیس به 1.3538 دلار رسید که نزدیک پایین ترین سطح چهارماهه اخیر خود است که سه شنبه هفته گذشته به ثبت رسیده بود.

    هر دلار در برابر ین نسبتا بدون تغییر و در سطح 109.10 ین ایستاد، لیر ترکیه هفته گذشته بیش از 4 درصد کاهش در برابر دلار تجربه کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو