عصر خودرو

در گفت گو با مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا مطرح شد؛

زعفران در اتاق انتظار ورود به بازار آتی

عصر بازار- مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران گفت: با توجه به نیاز فعالان بازار زعفران برای پوشش ریسک و همین طور ابزاری برای تبدیل ایران به مرجع قیمت جهانی، راه‌اندازی قراردادهای آتی زعفران در دستور کار قرار گرفت.

زعفران در اتاق انتظار ورود به بازار آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس نیوز ، علیرضا ناصرپور، زمان راه‌اندازی قراردادهای آتی زعفران را اواخر اردیبهشت‌ ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز فعالان بازار زعفران برای پوشش ریسک و همین طور ابزاری برای تبدیل ایران به مرجع قیمت جهانی، راه‌اندازی قراردادهای آتی زعفران در دستور کار قرار گرفت.

    وی با اشاره به این مطلب که ایران حجم قابل توجهی از تولید زعفران را در دنیا به خود اختصاص داده اما چندان نقش تعیین کننده‌ای در برندینگ و قیمت‌گذاری این محصول ندارد، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی قرارداد آتی در این کالا با توجه به کارکرد مثبت ابزارهای مشتقه، ایران تبدیل به مرجع کشف قیمت زعفران دنیا شود.

    وی افزود: راه‌اندازی این قراردادها، کمک شایانی به کشاورزان برای فروش محصولات خود به قیمت عادلانه در بازار می کند و ضمن آنکه با پوشش ریسک معاملات، کشاورز با آینده‌نگری به کشت محصول می پردازد.

    مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با اشاره به برگزاری جلسات مختلفی با فعالان زعفران در خراسان رضوی و مسئولان جهاد کشاورزی گفت: مشخصات قراداد آتی زعفران در هیات پذیرش مورد موافقت قرار گرفته است.

    وی همچنین درپاسخ به سوالی در خصوص میزان استقبال فعالان بازار زعفران از این قرادادها اظهارکرد: طی برگزاری جلساتی با کشاورزان، فعالان و شرکت‌های بزرگ برند زعفران، آنها نیز از راه اندازی قراردادهای آتی زعفران استقبال کردند اما اینکه عرضه این محصول در آینده چگونه پیش رود، بستگی به پیگیری و فعالیت بیشتر شرکت های کارگزاری در این زمینه دارد.

    وی پیش بینی حجم معاملات قراردادهای آتی زعفران را کار سختی دانست و گفت: این امر به سطح فرهنگ سازی و بازاریابی شرکت های کارگزاری بستگی دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو