عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی :

راه‌اندازی خط دریایی بنادر روسیه و کاسپین امسال

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این‌که خط دریایی بنادر روسیه و کاسپین امسال راه‌اندازی می‌شود، گفت: افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی خط دریایی بنادر روسیه و کاسپین امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، «رضا مسرور» در نشست با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای حاشیه خزر در منطقه آزاد انزلی با اشاره به این‌که منطقه آزاد انزلی برای همکاری با روسیه طراحی شده است، اظهار کرد: بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور در این منطقه در حال ساخت است و روسیه اولویت اصلی ما برای همکاری است.

    وی با بیان این‌که خط دریایی بنادر روسیه و کاسپین در سال جاری راه‌اندازی می‌شود، گفت: افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در آینده، پس از این‌که ریل به این بندر متصل شود می‌توانیم کالاهای آسیای جنوب شرقی را از طریق بنادر کاسپین و آستاراخان وارد روسیه کنیم و از این طریق کریدور نوستراک را فعال کنیم.

    مسرور با تأکید بر این‌که باید سطح اعتماد تجار دو کشور و سطح مراودات هیئت‌های تجاری‌مان را افزایش دهیم، گفت: حدود 40 شرکت از بیش از هزار شرکت ثبت شده در منطقه آزاد انزلی، سهامداران ایرانی - روسی دارند.

    وی در ادامه با اشاره به این‌که سال گذشته یک نمایشگاه تخصصی مشترک با روسیه داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال هم باید نمایشگاهی در داغستان داشته باشیم که بخش خصوصی نیز توانمندی‌های خود را در آن عرضه کند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به این‌که باید بازدیدی از جمهوری داغستان داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در زمینه چند موضوع مختلف با کشور روسیه تفاهم‌نامه داریم و درخواست ما پیگیری این مواضع است.

    وی با بیان این‌که در بندرانزلی یک پایانه مسافربری ساختیم و آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: یک کشتی مسافربری در منطقه ویژه لوتوس در حال ساخته شدن است و به ما قول داده شد که تا پایان امسال مسیر «انزلی – آستاراخان» راه‌اندازی شود و این کشتی مسافربری در خزر ماندگار و در این حوزه مسافربری فعال شود.

    مسرور با تأکید بر این‌که منطقه آزاد انزلی، منطقه آزاد گمرکی است و عوارض گمرکی آن پائین‌تر است، تصریح کرد: گردشگر روسی می‌توانند از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه استفاده کند و کالاهای عرضه شده را بخرد.

    وی با بیان این‌که در سال گذشته 5 و نیم میلیون نفر مسافر وارد فاز تجارت و گردشگری شده‌اند، گفت: امکانات بسیار خوبی در مرکز تفریحات دریایی در منطقه آزاد انزلی داریم و بزرگترین نمایشگاه شمال کشور نیز در این منطقه ساخته شده است.

    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به این‌که در بخش توریسم ورزشی نیز برنامه داریم، گفت: در همین راستا زیر ساخت‌ها برای برگزاری مسابقات ورزش‌های ساحلی ایجاد شده است.

    مسرور با تأکید بر این‌که باید همکاری‌های بین دو کشور از یک جا آغاز شود، خاطر نشان کرد: نخستین گام برای آغاز این همکاری‌ها برقرار شدن خط ارتباطی بین بندر کاسپین و بنادر روسیه است که باید تا ماه آینده فعال شود.

    وی ادامه داد: هدف از برقراری ارتباط بین بندر کاسپین و بنادر روسیه فعال شدن کریدور شمال - جنوب(هندوستان-ایران-روسیه) است.

    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این‌که باید جلسه عملیاتی شدن کریدور نوستراک برگزار شود، گفت: باید چندین جلسه با سازمان‌های شما خصوصاً گمرک و ناظرین شما برای آشنایی بیشتر برگزار شود.

    مسرور افزود: یک تور تجاری نیز برای مسئولان روسیه برای آشنایی با توانمندی‌های آزاد انزلی در این منطقه باید برگزار کنیم.

    مدیر عامل سامان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک با سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات مشترک باید در خصوص خطوط  گردشگری دریایی باشد.

    وی یادآور شد: خطوط گردشگری دریایی میان ایران و روسیه باید ایجاد شود.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر ضرورت ایجاد بانک‌های روسی در منطقه آزاد انزلی، گفت: سه پیشنهاد برای راه‌اندازی بانک‌های خارجی به بانک مرکزی داده‌ایم و در مرحله اخذ مجوز هستیم.

    برچسب ها