عصر خودرو

وزیر نفت پاکستان:

گاز ایران بهترین گزینه برای تامین انرژی پاکستان است

عصر بازار- وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان با تاکید بر این که خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی-پی) همچنان بهترین گزینه برای تامین گاز مورد نیاز پاکستان است گفت: تا زمانی که تحریم ها لغو نشود، نمی توانیم گاز از ایران وارد کنیم.

گاز ایران بهترین گزینه برای تامین انرژی پاکستان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از  تسنیم، شاهد خاقان عباسی روز گذشته در حاشیه نشست دو روزه واشنگتن که با موضوع 'فرصت های اقتصادی در زمینه انرژی های پاک' برگزار شده است،اعلام کرد: تکمیل خط لوله گاز آی-پی بهترین گزینه برای پاکستان است اما تا زمانی که تحریم ها لغو نشود، نمی توانیم گاز از ایران وارد کنیم.
    این وزیر پاکستانی همچنین گفت: روابط ایران و آمریکا، پس از توافقنامه هسته ای که در سال جاری میان دو طرف امضا شد، رو به بهبود است و این اقدام خوبی برای پاکستان محسوب می شود. امیداوریم تحریم ها به زودی لغو شود.
    در عین حال، شاهد خاقان عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اگر این کشور گاز از ایران وارد نکند، مجبور به پرداخت جریمه خواهد شد، این موضوع را مردود دانست.
    او مدعی شد: ما تقصیری نداریم. در 18 ماه اخیر، بارها برای تکمیل خط لوله در بخش مربوط به خود تلاش کرده ایم اما (به دلیل تحریم ها)هیچ سرمایه گذاری پا پیش نگذاشت و هیچ شرکتی حاضر به اجرای این طرح نشد.
    ضرب الاجل تعیین شده در قرارداد احداث خط لوله گاز میان ایران و پاکستان، در آخرین روز از سال 2014، پایان یافت و با وجود اینکه ایران تقریبا بطور کامل به تعهدات خود برای احداث خط لوله تا مرز پاکستان عمل کرده است، اما پاکستان هنوز عملا هیچ گامی در انجام تعهداتش برنداشته است.
     

    برچسب ها