عصر خودرو

عقب‌نشینی شاخص سهام از کانال ۹۳ هزار واحدی

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز با افت شاخص کل همراه بود. به گونه‌ای که شاخص با رها کردن سطح حمایتی ۹۳هزار واحد به ۹۲هزار و ۸۵۰واحد رسید.

عقب‌نشینی شاخص سهام از کانال ۹۳ هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که مساله نرخ ارز به بزرگ‌ترین‌ ابهام بازار تبدیل شده است. در حالی که دولت براساس مصوبه خود نرخ 4هزار و 200تومانی را تنها به رسمیت می‌شناسد و خواهان فروش دلار صادرکنندگان به این نرخ است در بازار آزاد در معاملاتی کم حجم و غیر‌قابل اتکا نرخ‌های بسیار بالاتر از این رقم به گوش می‌رسید. در این شرایط عملا بازار در حالی که خواهان تسعیر نرخ کنونی در سود و ارزش جایگزینی شرکت‌ها است همچنان در مورد قصد و اراده دولت دچار تردید است. در همین حال صداهای متناقض از دولت نیز تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران را سخت‌تر کرده است. در حالی که یک اظهارنظر از لزوم سخت‌گیری بیشتر در مورد پیمان‌سپاری ارزی و بستن مرزها به گوش می‌رسد صدای دیگری از ایجاد بازار برای تامین ارز مسافران خبر می‌دهد. در همین حال در حالی که بازار ارز کم حجم و غیر‌شفاف در حال ادامه حیات است انتقال انتظارات تورمی به بازار سکه این بازار را دستخوش نوسان شدید کرده است. در همین شرایط دیروز در حالی که قرار بود معاملات آتی سکه از ساعت 12و نیم شروع شود اعلام تحویل زود هنگام سکه‌های پیش‌فروش شده موجب ریزش بازار آتی شد تا معامله‌گران بورس کالا با نوسان‌های زیادی مواجه شوند. در این شرایط دیروز بازار سهام نیز وضعیت مطلوبی نداشت و با افت 250واحدی معادل 3/ 0 درصدی سطح حمایتی 93هزار واحدی را رها کرد و به رقم 92هزار و 850 واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز 111 واحد کاهش یافت و به رقم 16 هزار و 415 واحد رسید. دیروز نمادهای خدمات انفورماتیک، ملی مس ایران و هلدینگ نفت و گاز تامین بیشترین سهم را در افت شاخص داشتند. در بازار دیروز در گروه سیمانی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در خرداد امسال پیشنهاد خود را برای قیمت سیمان اعلام خواهیم کرد. در این گروه همچنین سیمان داراب از افزایش 16درصدی سود هر سهم سال مالی قبل خبر داد.

    سیمان داراب این افزایش را ناشی از افزایش 16درصدی درآمدهای غیرعملیاتی و افزایش مبلغ کل فروش خالص و کاهش 2 درصدی بهای تمام شده اعلام کرد. براساس این گزارش، «ساراب» بعد از اعلام افزایش سود هر سهم از 125 به 146 ریال و توقف نماد در قبل از شروع معاملات دیروز با محدودیت دامنه نوسان آماده بازگشت به تابلو شد.در گروه غذایی دیروز فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال سود هر سهم را 11درصد بالا برد و پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 را 815 ریال پیش‌بینی کرد.در مجموع بازار دیروز همچنان بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به 353میلیارد تومان و در فرابورس به 187میلیارد تومان بالغ شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو