عصر خودرو

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران:

خط گازرسانی ایران به نیروگاه بصره آماده بهره برداری است

عصر بازار- مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: خط گازرسانی به نیروگاه برق بصره عراق از طریق شلمچه در خوزستان آماده بهره برداری است و با اعلام آمادگی طرف عراقی، به زودی وارد مدار می شود.

خط گازرسانی ایران به نیروگاه بصره آماده بهره برداری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سعید مومنی روز یکشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل قدیم و جدید شرکت گاز خوزستان افزود: گاز رسانی به نیروگاه برق بصره با انشعاب از خط ششم سراسری گاز کشورمان که از عسلویه تا شمال غرب کشور امتداد دارد، صورت گرفته است.
    وی گفت: صادرات گاز به عراق تنها برای مصارف نیروگاهی این کشور است.
    وی اظهارکرد: هم اکنون خط گازرسانی به نیروگاه برق بغداد نیز از غرب کشور فعال است و با گشودن خط گازرسانی به بصره ، عراق از 2 جبهه از ایران گاز طبیعی وارد خواهد کرد.
    مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: در صورت آمادگی طرف عراقی، تامین گاز بخش های صنعت و خانگی این کشور نیز امکانپذیر است.
    به گفته مومنی پارسال بیشتر از تعهدات شرکت ملی گاز ایران ، گاز به مشتریان خارجی ارسال و فروخته شد.

    ** پیگیری صادرات گاز طبیعی به عمان و امارات
    وی گفت: صادرات گاز طبیعی به عمان و امارات متحده عربی نیز در شرکت ملی گاز و شرکت نفت ایران در دست بررسی و پیگیری است.

    ** آغاز گازرسانی به پنج هزار روستا و 54 شهر کشور
    مومنی در ادامه اظهارکرد: کار گازرسانی به پنج هزار روستا و 54 شهر کشور که فاقد گاز هستند، از چند روز گذشته شروع شده است.
    وی افزود: برای گازرسانی به شهرها و روستاهای فاقد گاز طبیعی ، 90هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی و شرکت گاز ایران اختصاص یافته است.
    وی گفت: با بهره برداری طرح های گازرسانی به روستاها تا پایان امسال ، جمعیت روستایی برخوردار از نعمت گاز از 81 درصد به 86 درصد و جمعیت شهری زیر پوشش از 96.5 درصد به 97.5 درصد خواهد رسید.
    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه پوشش 100 درصدی گاز در مناطق شهری و روستایی به لحاظ بعد مسافت و صرفه اقتصادی امکان پذیر نیست افزود: در مناطقی که امکان گازرسانی وجود ندارد از سوخت جایگزین استفاده خواهد شد.
    مومنی با بیان اینکه بیش از 22میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد اظهارکرد: هم اکنون یک هزار و 115شهر و 25 هزار و 800 روستا زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.
    وی با اشاره به اینکه گازرسانی به همه مشترکان تجاری ، خانگی ، صنعتی و نیروگاهی پارسال با استفاده از 400هزار کیلومتر شبکه گذاری و 37هزار کیلومتر خطوط انتقال بدون وقفه و قطعی انجام شد افزود: این کار در سایه تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان صنعت گاز کشور میسر شد.
    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون از 84 نیروگاه بزرگ کشور ، 81 نیروگاه به طور کامل از گاز استفاده می کنند و آمادگی داریم به هر نیروگاه جدید نیز گازرسانی کنیم.
    وی افزود: پارسال در مجموع 68میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های برق کشور مصرف شد که در مقایسه با سال پیش از آن از افزایش هشت میلیارد متر مکعبی برخوردار بود که این یک رکورد تاریخی محسوب می شود.
    مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: استفاده از گاز در نیروگاه های برق کشور ، در کاهش آلودگی زیست محیطی موثر بوده و این موضوع در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرارگرفته است.
    به گزارش ایرنا در آیینی که یکشنبه در محل شرکت گاز خوزستان در اهواز برگزار شد عبداله ابول پور به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز خوزستان معرفی و از سیدناصر حسینی نژاد مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر شد.

    برچسب ها