عصر خودرو

گمرک سرخس به ایکس‌ری کانتینری پیشرفته مجهز شد

عصر بازار- گمرگ سرخس به عنوان یکی از گمرکات مهم ترانزیتی و صادراتی با حضور فرود عسگری و مرتضی بانک به اولین ایکس ری کامیونی پیشرفته مجهز شد.

گمرک سرخس به ایکس‌ری کانتینری پیشرفته مجهز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اولین ایکس ری پیشرفته کانتینری به دنبال توسعه ابزار های کنترلی با حضور فرود عسگری؛ رییس کل گمرک ایران و مرتضی بانک؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گمرک سرخس افتتاح شد. 

    بر همین اساس، گمرک سرخس به عنوان یکی از گمرکات مهم ترانزیتی و صادراتی به اولین ایکس ری کامیونی پیشرفته مجهز شده است. گمرک سرخس در شمال شرقی کشور و استان خراسان رضوی، هم مرز با کشور ترکمنستان است. این گمرک در میان سه مبادی گمرکی مشترک با کشور ترکمنستان دومین گمرک پُرتردد است. از این گمرک روزانه بیش از 200 دستگاه کامیونی ورودی و خروجی در حال تردد است. 

    این ایکس ری با قابلیت دوحالته پُرسرعت و کم سرعت عمل می کند و در حالت پُرسرعت توانایی اسکن دو کامیون در دقیقه را دارد. در حالت کم سرعت ساعتی 25 دستگاه کامیون را اسکن می کند. دستگاه به صورت موبایلی است و قابلیت جا به جایی دارد و یکی از مزایایی اینگونه دستگاه های ایکس ری است.

    یکی دیگر از مزایایی این دستگاه ایکس ری اسکن در حال حرکت است و این به سرعت عمل اسکن کمک می کند که در این نوع اسکن نیازی به پیاده شدن راننده کامیون وجود ندارد و همچنین برای راننده زیانی‌ ندارد.

    برچسب ها