عصر خودرو

وزیر نفت اعلام کرد:

واگذاری ۳ میلیارد دلار پروژه به شرکت‌های داخلی

عصر بازار- وزیر نفت گفت: ظرف چهار تا پنج ماه آینده بیش از ۳میلیارد دلار از پروژه‌های نگهداشت تولید در میدان‌های کنونی نفت و گاز به شرکت‌های داخلی واگذار می‌شود.

واگذاری ۳ میلیارد دلار پروژه به شرکت‌های داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بیژن زنگنه در حاشیه بازدید از بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت  با بیان این که هم اکنون شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه هزاران میلیارد تومان پروژه از وزارت نفت در دست دارند، گفت: این شرکت‌ها برای ادامه حیات خود به پروژه‌های جدید نیاز دارند، از این رو به نظر می‌رسد در شرایط کنونی پیش از تعریف پروژه‌های جدید باید به فکر تامین منابع مالی باشیم.

    وی با اشاره به اجرای طرح 6 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری برای نگهداشت تولید در میدان‌های کنونی کشور گفت: این قراردادها فقط با مناقصه به شرکت‌های ایرانی واگذار خواهد شد، وانگهی پیش‌بینی می‌شود ظرف چهار تا پنج ماه آینده بیش از نیمی از این قراردادها با شرکت‌های داخلی امضا شود و باقیمانده این قراردادها را با کمک منابع داخلی همچون صندوق توسعه ملی نهایی کنیم.

    وزیر نفت به الزام الگوی قراردادهای جدید نفتی برای به کارگیری حداقل 20 درصدی شرکت‌های ایرانی در کنار شرکت‌های خارجی در پروژه‌های صنعت نفت اشاره کرد و گفت: برخی قراردادهای جدید نفتی همچون توسعه میدان‌های سپهر و جفیر را به صورت صددرصدی به شرکت‌های ایرانی واگذار کرده‌ایم. به عبارت دیگر، هدف ما این است تا با فعال کردن جریان و زنجیره سرمایه‌گذاری در کشور کار را به شرکت‌های خدماتی EPC و EPD واگذار کنیم.

    وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که در صورت خروج آمریکا از برجام در 22 اردیبهشت امسال برای صنعت نفت ایران چه اتفاقی خواهد افتاد، تصریح کرد: باید دقیقا دید چه می‌شود بعد تصمیم گیری کرد.

    برچسب ها