عصر خودرو

در قالب گواهی سپرده کالایی؛

رکورد روزانه معاملات ذرت خوزستان در بورس کالا شکسته شد

عصر بازار- با دادوستد ۳ هزار و ۴۷۶ تن ذرت خوزستان به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال، رکورد روزانه معاملات این محصول در بورس کالا شکسته شد.

رکورد روزانه معاملات ذرت خوزستان در بورس کالا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سیاست قیمت تضمینی ذرت خوزستان که از دوشنبه هفته گذشته در بورس کالای ایران اجرایی شده با روند روبه رشدی در جریان است به طوریکه تاکنون 11 هزار و 707 تن ذرت به ارزش 74 میلیارد و 590 میلیون ریال در قالب گواهی سپرده کالایی مورد معامله قرار گرفته است. همچنین  امروز سه شنبه 10 آذر ماه، 3 هزار و 476 تن ذرت با ارزش 22 میلیارد و 114 میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت تا رکورد روزانه معاملات این محصول در بورس شکسته شود؛ پیش از این بیشترین حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده ذرت خوزستان به روز یکشنبه هفته جاری با دادوستد 3 هزار و 17 تن و ارزش 19 میلیارد ریالی آن اختصاص داشت. همچنین نگاهی به قیمت ذرت معامله شده در بورس کالا بیانگر آن است که تاکنون میانگین قیمتی روی عدد 637 تومان به ازای هر کیلوگرم قرار دارد.

    کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه تنها 7 روز کاری از سیاست جدید دولت برای حمایت از ذرت کاران خوزستانی گذشته، رسیدن حجم معاملات به بیش از 11 هزار تن مطلوب ارزیابی می شود. گفتنی است، طی روزهای اخیر مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه معاملات ذرت در بورس کالا با روندی مطلوب در جریان است، عنوان کرده اند که به احتمال فراوان از سال آینده سایر محصولات کشاورزی نیز به جای خرید تضمینی دولت در قالب سیاست قیمت تضمینی مورد معامله قرار گیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها