عصر خودرو

رئیس مجمع عالی واردات :

حرکت بخش واردات کشور با کندی در حال انجام است

عصر بازار- رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به برخی از واردکنندگان پرداخت می‌شود اما، هنوز فراگیر نشده است، گفت: حرکت صحیح بخش واردات کشور با کندی در حال انجام است.

حرکت بخش واردات کشور با کندی در حال انجام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، علیرضا مناقبی در پاسخ به نحوه پرداخت ارز 4 هزار و 200 تومانی اظهار کرد: در حال حاضر ارز 4 هزار و 200 تومانی به برخی از واردکنندگان پرداخت می‌شود اما، هنوز فراگیر نشده است و در حال فراهم کردن سازوکار‌های آن هستند.

    وی با بیان اینکه هر کالایی که بتواند ثبت سفارش انجام بدهد ارز 4200 تومانی به آن پرداخت می‌شود، افزود: ثبت سفارش توسط سازمان توسعه تجارت و اختصاص ارز توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد که البته پرداخت‌ها به کندی صورت می‌گیرد و حرکت صحیح بخش واردات کشور با کندی در حال انجام است.

    رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه ثبات در تجارت بسیار مهم است گفت: امیدوارم تامین کالا‌های وارداتی به مشکل نخورد و دولت با همه توان تامین ارز را انجام بدهد و اگر این اتفاق بیفتد اتفاق مبارکی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

    وی درباره اینکه آیا نرخ یکسان ارز برای واردات و تولید به ضرر تولید داخل نخواهد بود، گفت: آیا همه دنیا در حال اشتباه کردن هستند، آیا در کشور‌های دیگر واردکننده، تولیدکننده و صادرکننده وجود ندارد، آیا آن‌ها در حال لطمه دیدن هستند، نرخ ارز یک قاعده است اگر این عدد برای همه یکسان باشد تجارت به روند عادی خود بر می‌گردد.

    مناقبی ادامه داد: آیا با تغییر قیمت ارز تولیدکننده صنعتی و یا تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با قیمت پایین‌تر کالا را به صادرکننده می‌فروشند.

    رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز برای اقتصاد، تجارت و حتی برای آرامش خیال مردم اهمیت دارد، تصریح کرد: چند نرخی شدن ارز درگیری ذهنی مردم، اقتصاد نابرابرو رانت را به همراه دارد و تا کنون نیز از چند نرخی بودن ارز فایده‌ای نداشته است.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت در زمینه تک نرخی کردن ارز موفق خواهد شد، گفت: با این جدیتی که توسط مسئولان دولتی می‌بینم این کار دور از دسترس نخواهد بود هرچند رقم آن شاید تغییر کند، اما این رویه با پشتکاری که در حال انجام است موفق خواهد شد.

    مناقبی با بیان اینکه در حال حاضر دو سه نرخ ارز پنهان داریم، خاطرنشان کرد: تجار زیادی داریم که کالا وارد کرده و به خاطر اعتباری که دارند چند ماه بعد پول آن را پرداخت می‌کنند و از ماه‌های آینده زمان پرداخت آن فرا می‌رسد که این موضوع خود یک مشکل است که چگونه باید این ارز را پوشش بدهند که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

    برچسب ها