عصر خودرو

طی امروز؛

افتتاح نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری در بورس

عصر بازار- نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری در بورس طی امروز افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صداو سیما ، این مرکز مشاوره ازجانب بخش خصوصی راه اندازی شده و در مراسم آغاز به کار آن رئیس و معاونان سازمان بورس و اوراق بهادار تهران حضور داشتند.
    خدمات مشاوره به صورت حضوری در دفتر مرکزی خدمات مالی مفید و 50 شعبه آن در شهرستان ها صورت می پذیرد و تعیین زمان و محل مراجعه از طریق درگاه اینترنتی این شرکت به نشانی www.emofid.com انجام می شود .
    در مراسم آغاز به کار این مرکز مشاوره شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در سخنانی با اشاره به لزوم شفافیت همه شرکتها و کارگزاران بورس تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم این سازمان در سال جاری اصلاح ساختار هیئت پذیرش بورس است.
    وی افزود: اصلاح ساختار بورس که از سال گذشته آغاز شده امسال هم ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم در زمینه فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری در بورس کار بیشتری انجام دهیم.
    وی گفت: سال گذشته توقف بازگشایی نمادها از 70 مورد به 10 تا 15 نماد رسید که با استاندارهای دنیا سازگار است و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
    محمدی افزود: ما باید به سرمایه گذاران پیشنهادهای مختلفی بدهیم و نباید به آن ها بگوییم که سلیقه ات را با خدمات ما تنظیم کن بلکه باید به سرمایه گذار پیشنهادات مختلف ارائه کنیم.
    وی مشاوره را یکی از خدمات مهم به سرمایه گذاران دانست و گفت: با اینکه سازمان بورس به صورت قانونی نمی تواند به سرمایه گذاران خدمات مشاوره ای بدهد اما می تواند آنها را به کارگزارانی که خدمات مشاوره ای می دهد ارجاع دهد و مشاوره کمک می کند که افراد مختلف روش صحیح سرمایه گذاری را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام دهند.
    رئیس سازمان بورس تهران افزود: دفاع از حقوق سرمایه گذار و کارگزار وظیفه ماست و لازمه این کار شفاف بودن کارگزاری ها در مواردی چون ثبت دفاتر، گردش حساب و کارهایی که در سامانه معاملات انجام می دهند است.
    وی بر لزوم تفکیک همه مسئولیت ها تاکید و تصریح کرد: برای شفافیت و فرهنگ سازی با کمک وزیر امور اقتصاد و دارایی از شورای عالی بورس مجوز مشارکت در تولید فیلم ها و سریال های مختلف تلویزیونی را دریافت کرده ایم.
    محمدی با اشاره به اتفاقاتی که در موسسات مالی غیر مجاز افتاد آن را به خاطر شفاف نبودن دانست و گفت: در بورس هم باید به مردم کمک کنیم تا تشخیص دهند و ما وظیفه داریم به سرمایه گذاران آگاهی و مشورت دهیم تا اتفاقاتی نظیر آنچه در موسسات مالی غیرمجاز افتاد نیفتد.
    وی همچنین با اشاره به ابزارهای مالی اسلامی گفت: کارگزاران نباید در معرفی این ابزارها مثل اوراق اجاره و اجاره سهام غفلت کنند چرا که این ابزارها به هر سلیقه سرمایه گذار پاسخ می دهد و باید در نهایت همه ما تلاش کنیم تا باری از دوش تولید کشور برداریم و در تحقق شعار سال که استفاده از کالای ایرانی و رونق تولید در کشور است اقدام کرده باشیم.

    برچسب ها