عصر خودرو

یک مقام مسئول سازمان توسعه تجارت خبر داد:

تجارت یک میلیارد دلاری ایران و آفریقای جنوبی تا ۲۰۲۲

عصر بازار- مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت با اشاره به طراحی برنامه توسعه حجم مبادلات تجاری ایران وآفریقای جنوبی به یک میلیارد دلار تا سال۲۰۲۲، خواستار رفع موانع پیش رو از جمله مشکلات بانکی شد.

تجارت یک میلیارد دلاری ایران و آفریقای جنوبی تا ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  مهر ، فرزاد پیلتن در نشست تجاری ایران و آفریقای جنوبی که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، با اشاره به فرصت های سرمایه‌گذاری دو کشور گفت: برای توسعه همکاری های تجاری اهمیت و اولویت خاصی برای کشور آفریقای جنوبی قائل هستیم.

    مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش روابط تجاری دو کشور ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری و تجارت با آفریقای جنوبی در سازمان توسعه تجارت ایران به گونه ای برنامه ریزی شده تا همه ظرفیت های دو کشور شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

    وی از طراحی و تدوین برنامه ای برای مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور به میزان یک میلیارد دلار تا سال 2022 با مشارکت بخش های اقتصادی سفارتخانه های ایران و آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: هرچند هدفگذاری دو کشور، توسعه مبادلات با حجم 2 میلیارد دلار است اما در حال حاضر برنامه توسعه مبادلات اقتصادی تا یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

    این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت با اشاره به تجارت 70 میلیون دلاری ایران و آفریقای جنوبی در سال گذشته ادامه داد: علاوه بر همکاری های حال حاضر دو کشور، توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین گسترش ظرفیت های فعالیت در حوزه گردشگری پیش بینی شده که امیدواریم با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی دو کشور، در نتیجه استفاده از این ظرفیت ها، حجم یک میلیارد دلاری هدفگذاری شده تا سال 2022 تحقق یابد.

    مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از هدفگذاری دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی در سال 2018 میلادی در 20 محور خبر داد و افزود: محور همکاری ها در سال جاری در چارچوب تبادل هیئت های تجاری، برگزاری نمایشگاه ها برای ارائه فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های دو کشور، تبادل تیم های اقتصادی و معرفی قوانین و مقررات ایران و آفریقای جنوبی خواهد بود.

    پیلتن در بخش دیگری از اظهاراتش موانع پیش رو برای توسعه حل مبادلات تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: برای تحقق اهداف مذکور، موانعی وجود دارد که درخواست داریم از طرف آفریقای جنوبی این مشکلات برطرف شود.

    وی ادامه داد: نخستین مانع پیش رو در حوزه مبادلات مالی و همکاری های بانکی دو کشور است که امیدواریم در نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور و مذکرات دوجانبه مسئولان، مشکلات بانکی پیش روی تجار برطرف شود. چرا که بدون رفع مشکلات بانکی، تحقق اهداف پیش بینی شده زیر سوال می رود.

    مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: یکی دیگر از مشکلات پیش روی توسعه تجارت دو کشور در زمینه حمل و نقل است؛ در این زمینه شرکت های حمل و نقلی ایرانی به رغم تمایلی که در خصوص حمل کالاهای خود به آفریقای جنوبی دارند، اما به دلیل مسیر طولانی، قدرت رقابت برای آنها کاهش پیدا کرده است؛ در مذاکراتی که با شرکت های حمل و نقل کشورمان انجام شده، اعلام می کنند که در مسیر برگشت، بار کافی برای آنها وجود ندارد، که این موضوع باید با همراهی بخش خصوصی و دولتی با رویکرد توسعه روابط تجاری دو کشور مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا شرکت های حمل و نقلی کشتی رانی نیز در زمینه حمل کالا بین دو کشور فعالیت کنند.

    پیلتن تاکید کرد: امیدواریم بخش تعاون که یکی از بخش های مهم اقتصاد ایران است، منشا و مبداء مناسبی برای همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و آفریقای جنوبی باشد.

    بر اساس این گزارش، نشست تجاری ایران و آفریقای جنوبی صبح امروز با حضور بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران، مسئولان آفریقای جنوبی، تجار، سرمایه گذاران و مسئولان دستگاه های ذیربط در ایران به میزبانی اتاق تعاون ایران برگزار شد.

    لازم به ذکر است حجم صادرات ایران به آفریقای جنوبی در سال گذشته 42 میلیون و 700 هزار دلار بود، ضمن اینکه حجم واردات ایران از این کشور نیز 30 میلیون و 400 هزار دلار در سال گذشته برآورد شده است.

    برچسب ها