عصر خودرو

وزیر نفت در آیین افتتاحیه نمایشگاه نفت، گاز پتروشیمی:

از سیاسی کردن نفت جلوگیری شود

نمی‌توان ایران رادر بازار جهانی نفت نادیده گرفت/ در قیمتهای نفت متعادل هستیم

عصر بازار- بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران،مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، وزیر اقتصاد کشور کرواسی، نمایندگان مجلس، سفیران و مدیران عامل شرکت‌ها آغاز به کار کرد.

از سیاسی کردن نفت جلوگیری شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین افتتاحیه این نمایشگاه ضمن اشاره به شعار سال 97 گفت: در سال 97  که «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته است، در آمد حاصل از نفت باید برای ایجاد اشتغال، و حرکت در اقتصاد و همچنین توسعه و بازسازی صنعت نفت به کار گرفته شود.
    وزیر نفت افزود: برای فعال کردن صنایع و پیمانکاران ایرانی باید تقاضا ایجاد شود که پیش نیاز آن منابع مهم قابل اتکا برای سرمایه‌گذاری است، چون طرح هایی که منابع لازم را ندارند با شکست مواجه می‌شوند.
    زنگنه در ادامه گفت: در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته توانستیم با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، گاز رسانی به 11 هزار روستا و 107 شهر را انجام دهیم که این منابع نه از محل درآمدهای دولتی، بلکه از محل درآمد حاصل از صرفه‌جویی‌های نفتی بوده است. 
    زنگنه ادامه داد: ما برای توسعه صنعت نفت به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم که بخشی از آن باید از منابع خارجی انجام شود و واردات تکنولوژی و مدیریت را نیز شامل می‌شود. اما سعی کرده‌ایم شرکت‌های ایرانی را نیز در این سرمایه‌گذاری شریک کنیم.
    وی همچنین اشاره کرد: نوسازی و بازسازی تاسیسات نفتی نیز هم برای اشتغال و هم برای بهره‌وری بیشتر ضروری است. ما قراردادهای لوله‌های سی.آر.ای را در میانه سال 96 امضا کردیم که در پایان این قرارداد تکنولوژی ساخت این لوله ها را خواهیم داشت.
    زنگنه به آمادگی شرکت نفت برای حمایت از شرکت‌های داخلی اشاره کرد و گفت: ما لیستی از کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند فراهم کردیم و از شرکتهایی که در مناقصات نفتی برنده می‌شوند میخواهیم که کالاهای موجود در لیست را حتما از داخل تهیه کنند. همچنین در قراردادهای آی.پی‌.سی که قراردادهای جدید نفتی هستند، چند شرط وجود دارد؛ از جمله اینکه حتما یک شرکت داخلی باید با شرکت خارجی در قرارداد همکاری کند و در این قراردادها برای تقویت سازندگان و حداکثر سازی کیفیت تولیدات داخلی برنامه‌ریزی شود.
    وزیز نفت ایران ادامه داد:  در زمینه نفت، حتما باید از سیاسی کردن جلوگیری شود، چون علاوه بر تولید کننده به مصرف کننده نیز ضربه وارد می‌کند . بنابراین بازار انرژی باید آزاد باشد که این امر به توسعه روند مبادلات انرژی منجر خواهد شد.
    زنگنه همچنین با اشاره به نقش ایران در بازار نفت جهانی گفت: ایران در روند قیمتی همواره متعادل بوده تا بازار دستخوش نوسانات چند سال یکباری که در این صنعت وجود دارد، نشود و حتی در این شرایط نیز مدافع قیمتهای بالای نفت نیستیم.
    وی بیان کرد: ایران کشوری است که در بازار جهانی نفت نمی‌توان آن را نادیده گرفت و ما با اتکا به ظرفیتهای عظیمی که در کشورهست، برنامه‌های خود را ادامه می‌دهیم. ما علاقمند به فناوری هستیم و به توسعه آن فکر می‌کنیم واین نمایشگاه ما را به اهداف خود نزدیک می‌کند.

    برچسب ها