عصر خودرو

سرمایه گذاری خارجی روی کدام صنایع ایرانی اولویت دارد؟

علاقمندی چینی ها به معادن ایران

عصر بازار- مهدی کرباسیان در دیدار مدیر یک شرکت چینی گفت: فولاد و آلومینیوم به عنوان اولویت های نخست ایمیدرو برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی است.

علاقمندی چینی ها به معادن ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، وانگ جیان (wang jian) معاون شرکت بین المللی چینی ساینو استیل(Sino steel Engineering & Technology Co) در دیدار با مهدی کرباسیان رئیس این سازمان، از علاقه مندی این شرکت برای سرمایه گذاری مستقیم در طرح های معدن و صنایع معدنی ایران خبر داد.

    شرکت مهندسی و فناوری ساینو استیل چین در بخش صنایع فلزی و غیر فلزی از جمله متالورژی (از استخراج مواد معدنی تا تولید شمش)، فولاد، زغال سنگ، منگنز، کروم، آلومینیوم، انرژی برق و غیره فعالیت دارد و تاکنون در بیش از 40 کشور جهان و از جمله کانادا، استرالیا و ژاپن طرح اجرا کرده و خدمات رسانی می کند.

    وانگ جیان افزود: این شرکت در توسعه صنعت متالورژی چین نقش دارد و تاکنون بیش از 400 پروژه کلیدی را برای تولیدکنندگان بزرگ فولادی این کشور را به اتمام رسانده است.

    وی، به علاقه مندی شرکت ساینو استیل به اجرای طرح های صنایع معدنی ایران به صورت ای.پی.سی.اف (طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی) اشاره و ابراز امیدواری کرد، با رفع تحریم ها، بتوان در بخش های فولاد و سایر حوزه های صنایع معدنی ایران، فعالیت از سر گرفته شود.

    مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت ساینو استیل چین در ایران، روابط نزدیک دو کشور از گذشته را یادآور شد و گفت: فولاد و آلومینیوم به عنوان اولویت های نخست ایمیدرو برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی است.

    وی افزود: برای این منظور، در مناطق جنوبی ایران شامل بندر چابهار و بندرعباس، فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شده است.

    این مقام مسئول ادامه داد: تامین ماده اولیه آلومینیوم مورد نیاز ایران نیز امکان اجرای طرح استخراج و انتقال بوکسیت از معادن کشور آفریقایی گینه کوناکری به صورت مشترک وجود دارد و علاوه بر آن، طرح های احداث نیروگاه برق در سواحل جنوبی، آماده سرمایه گذاری است.

    کرباسیان افزود: شرکت های سرمایه گذار خارجی از جمله شرکت ساینو استیل، می توانند به صورت سرمایه گذاری مستقیم در طرح های بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها