عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تابلوی بورس کالا مرجع تعیین قیمت زعفران، پسته و خرما می شود

عصر بازار- زعفران، پسته و خرمای ایران قابلیت تبدیل شدن به مرجع قیمتی و برند اصلی در سطح جهان را دارند که در این زمینه نیاز به یک بازار کشف روزانه قیمت و تضمین کیفیت احساس می شود که بورس کالا بهترین مکان برای این تحقق این موارد است.

تابلوی بورس کالا مرجع تعیین قیمت زعفران، پسته و خرما می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم تقویت بورس کالا در اقصاد تاکید کرد و گفت: هم اکنون 15 سال از راه اندازی نخستین بورس کالایی در کشورمان یعنی بورس فلزات (سال 82) می گذرد و باید تولیدکنندگان و مصرف کنندگانی که هنوز از معاملات بورس کالا بهره نبرده اند را با مزیت های این بستر آشنا کنیم تا همه به این باور برسند که حضور در بازاری شفاف علاوه بر همه مزیت هایی که برای اقتصاد کشور دارد به نفع خود تولیدکننده و مصرف کننده است.
    احمد انارکی محمدی افزود: بورس کالا در سال های گذشته شفاف سازی در معاملات و قیمت ها را به ارمغان آورده و به تدریج باید زمینه ای را فراهم کنیم تا همه فعالان اقتصادی نفع خود را به حضور در این بازار شفاف بدانند.
    انارکی محمدی اظهار داشت: بورس کالا یک ابزار کارآمد است که به بازارهای ما در راستای به‌روز شدن همگام با استانداردهای روز کمک می کند. همچنین تقویت هر چه بیشتر بورس کالا به سود خود دولت نیز در صرف جویی هزینه ها و تنظیم بازارها است که از این رو دولت نیز نگاه ویژه ای به این بازار دارد.
    به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، شفاف سازی خرید و فروش ها، میزان عرضه و تقاضا و پیش بینی امکان ایجاد التهاب در بازارها، انعقاد قراردادهای بلندمدت و وجود ابزارهای مالی از ویژگی های بورس کالاست که صنایع مختلف می توانند از آنها بهره مند شوند.
    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تبدیل شدن برخی کالاهایی ایرانی به برند در سطح بین المللی به هیچ عنوان آرزو نیست و به برنامه ریزی مناسب نیاز دارد، اظهار کرد: زعفران، پسته و خرمای ایران قابلیت تبدیل شدن به مرجع قیمتی و برند اصلی در سطح جهان را دارند که در این زمینه نیاز به یک بازار کشف روزانه قیمت و تضمین کیفیت احساس می شود که بورس کالا بهترین مکان برای این تحقق این موارد است.
    انارکی محمدی با تأکید بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بورس کالا گفت: با حمایت از بورس کالا، به مست شفاف‌سازی آمار و اطلاعات قدم برمی داریم و می توانیم جایگاه محصولات دارای مزیت تولید بالا در کشورمان را در دنیا ارتقاء بخشیم. 
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان به کمبود تولید در برخی کالاها اشاره کرد و گفت: در میزان تولید و عرضه برخی محصولات در کشور کمبود داریم و دولت باید تدبیر مناسبی برای تامین نیاز صنایع پایین دست داشته باشد در این مورد بعضا نبود عرضه های کافی به بورس کالا نسبت داده می شود در شرایطی که بورس کالا یک بستر است و نشان دادن شفاف میزان عرضه و تقاضا در سراسر کشور نیز از مزایای بورس به شمار می رود.

    برچسب ها