عصر خودرو

تهدید صندوق بین‌المللی پول برای سلب حق رای ونزوئلا

عصر بازار- صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای تایید کرد حق رای ونزوئلا در سیاست گذاری این گروه مالی، به دلیل خودداری این کشور از فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز صندوق سلب می شود.

تهدید صندوق بین‌المللی پول برای سلب حق رای ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، به این ترتیب قدرت ونزوئلا برای مخالفت با تدابیر تنبیهی صندوق کمتر خواهد شد. نیکلاس مادورو- رئیس جمهور ونزوئلا- جلوی انتشار آمارهای اقتصادی نظیر تولید ناخالص داخلی و تورم را گرفته است و می گوید این کشور قربانی جنگ اقتصادی به رهبری واشنگتن و مخالفان داخلی اش شده است.

    دولت ونزوئلا اغلب متهم به محدود ساختن انتشار آمار برای پنهان کردن شدت بحران در این کشور می‌شود. کشوری که با مهاجرت گسترده شهروندان خود به خارج و کمبود مواد غذایی و دارویی روبروست. طبق آمارهای منتشرشده توسط مخالفان دولت، قیمت مواد غذایی اولیه طی یک سال، 9000 درصد افزایش داشته است و اقتصاد کشور در سال 2017 به میزان 13.2 درصد کوچک‌تر شده است.

    صندوق بین المللی پول نوامبر سال گذشته به این کشور برای بهبود جریان اطلاعاتی هشدار داده بود. صندوق در آخرین بیانیه خود در خصوص ونزوئلا با نگرانی اعلام کرده است: ونزوئلا اقدامات تجویز شده صندوق را انجام نداده است.

    بیانیه صندوق تنها چند هفته مانده به انتخابات این کشور صادر شده است، انتخاباتی که می‌تواند ابعاد  بحران این کشور را عمیق تر کند. تولید نفت ونزوئلا در سال‌های اخیر با کاهش چشمگیری مواجه بوده است و همین امر باعث کاهش منابع نقدی و گرسنگی مردم شده است. ونزوئلا که تولید نفت آن در ماه مارس به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است، 95 درصد درآمد صادراتی خود را از راه نفت به دست می آورد.

    مادورو پیش تر صندوق بین الملل پول را عامل آمریکا دانسته و آن را به خاطر اجرای سیاست های ریاضتی در کشورهای در حال توسعه سرزنش کرده بود. بانک مرکزی ونزوئلا از زمان روی کارآمدن مادورو در سال 2013، انتشار آمارهای اقتصادی را متوقف کرده و برای سال‌ها از انتشار آمارهایی چون شاخص بهای مصرف کننده خودداری کرده است.

    برچسب ها