عصر خودرو

مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه:

بازار سرمایه با هر شرایطی منطبق می شود

عصر بازار- مهدی طحانی، تغییرات نرخ ارز، مسایل کلان اقتصادی، قیمت جهانی کامودیتی ها و رویداد های بین المللی سیاسی را از مهمترین عوامل موثر بر بازار سرمایه در فصل بهار عنوان کرد و گفت: طی دو یا سه ماه اخیر، عملکرد بازار سرمایه ناشی از این عوامل خواهد بود.

بازار سرمایه با هر شرایطی منطبق می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مهدی طحانی، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه ، عنوان کرد: تغییرات قیمت ارز و تک نرخی شدن آن مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل بر بازار سرمایه هستند و به این شرط که دولت هم در خصوص تعیین نرخ ارز سیاست گذاری منطقی داشته باشد، اتفاق خوبی برای بازار سرمایه به وقوع می پیوندد.

    مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با بیان اینکه مشابه چنین اتفاقاتی در سال های 90 و 91 نیز روی داد گفت:  البته در آن سال ها با بی انضباطی و سیاست های غیر منطقی روبرو بودیم و چون اکنون تجربه سال ­های گذشته را داریم قاعدتاً باید شاهد برنامه­ ریزی­ های متفاوتی باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه ارز تک نرخی سبب ثبات در اقتصاد خواهد شد، گفت: این اقدام باعث می­شود تصمیم گیران اقتصادی بتوانند برنامه­ های خود را به درستی تجزیه و تحلیل کنند و همچنین سرمایه گذاران داخلی و خارجی با خیال راحت برنامه ریزی خواهند کرد.

    مهدی طحانی ادامه داد: اگر نرخ ارز دوگانه نباشد به اقتصاد کمک می کند. وجود نرخ ­های متفاوت هم کار تحلیل­گران بازار سرمایه را سخت می ­کند و هم باعث فساد می ­شود. همچنین تک نرخی بودن ارز تورم حداقل 4 تا 5 درصدی به همراه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: هرچند برخی شرکت­ ها از این قیمت گذاری متاثر می شوند، اما افزایش نرخ دلار برای شرکت های صادرات محور که بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده اند تاثیر مثبت دارد و سایر سهم­ های بازار سرمایه نیز در طولانی مدت زیان نمی کنند. برای آنها هم فرصت ­ها همچنان باقی است و با چند درصد بالا و پائین سهم آنها نیز متعادل می ­شود.

    مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه افزود: اکنون نمی­ توانیم سیاست بین الملل را تحلیل کنیم و سرانجام سناریوهای برجام در اردیبهشت ماه را نمیدانیم! در چنین شرایطی نیز اگر فرض کنیم که نرخ کالاها در بورس­ های جهانی در کانال فعلی باشد، نرخ سود سپرده بانکی افزایش نداشته باشد و حتی با کاهش همراه شود به مراتب فرصت­ های بازار سرمایه بیشتر از تهدیدهای آن است.

    مهدی طحانی افزود بنابراین کسانی که در این فضا سرمایه گذاری می­ کنند حتماً منتفع خواهند شد. این اتفاقات را دقیقاً در سال 90 داشتیم خیلی­ ها از بازار سرمایه خارج شدند ولی خیلی ها هم خرید کردند و بعدها متوجه شدیم که این عده از این تصمیم خود سود خوبی بردند.

    مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه به سرمایه گذاران توصیه کرد در شرایطی که تکانه های اقتصادی وجود دارد و بازار ها با نوسانات نرخ ارز و تصمیمات سیاسی مواجه هستند از اعتبار کمتر استفاده کنند. بهتر است در چنین شرایطی سرمایه گذاران پورتفوی خود را متنوع کنند. منابع خود را در یک صنعت یا شرکت تجمیع نکنند، زیرا اقتصاد در حال چرخیدن است و چرخش آن هم سریع! بنابراین بهتر است که پورتفو متنوع باشد.

    وی در پایان افزود: در شرایط فعلی سهامی ارزش مند است که بیشترین افت را دارد و یا با توجه به مجمع می تواند سود مناسبی به سرمایه گذاران پرداخت کند. در مورد سهام بزرگ و تحلیلی بازار جای نگرانی وجود ندارد. بازار سرمایه خود را با هر شرایطی منطبق می کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو