عصر خودرو

قبل از اعلام گزارش ماهانه مشاغل آمریکا؛

سهام آسیایی افت کرد

عصر بازار- روز جمعه درحالی‌که بازارهای مالی توجه خود را به اعلام داده‌های مشاغل آمریکا معطوف کرده‌اند، سهام آسیایی یک گام به عقب برداشت و دلار پس از یک هفته پرسود، وارد بازه فروش و تثبیت سود شد.

سهام آسیایی افت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز جمعه درحالی‌که بازارهای مالی توجه خود را به اعلام داده‌های مشاغل آمریکا معطوف کرده‌اند، سهام آسیایی یک گام به عقب برداشت و دلار پس از یک هفته پرسود، وارد بازه فروش و تثبیت سود شد.

    پس از عملکرد ضعیف وال‌استریت در معاملات دیشب، سرمایه‌گذاران محتاط شده‌اند؛ برخی گزارشات ناامیدکننده درآمد شرکت‌ها، داده‌های قدرتمند اقتصادی را خنثی کرد و پس از کند شدن غافل‌گیرکننده تورم در منطقه اروپا، نرخ سود اوراق قرضه هم افت کرد.

    پس از این که فدرال‌رزرو، جلسه سیاست‌گذاری خود را بدون هیچ تغییری در نرخ بهره به پایان رساند و بیانیه پایانی آن هم آن‌قدر که انتظار می‌رفت آتشین نبود، دلار در جلسه معاملات پرنوسان دیشب، از بالاترین سطح چهار ماهه خود پایین آمد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی که شامل سهام ژاپن نمی‌شود، 0.2 درصد افت کرد و هفته خود را هم با اندکی افت به پایان رساند.

    سهام اندونزی بیشترین سقوط را در منطقه آسیا اقیانوسیه داشت و 1.5 درصد پایین آمد و در انتها کمی از افت خود را جبران کرد.

    درحالی‌که بازارهای ژاپن به علت تعطیلات رسمی این کشور بسته بودند، معاملات آسیا روز آرام‌تری را سپری کرد.

    نرخ دلار در بازار ارز، در برابر ین 0.16 درصد افت کرد و به 109.01 ین رسید.

    این هفته شاخص دلار حدود 1 درصد در برابر ارزهای مهم جهان رشد کرد و احتمالا در پایان معاملات امروز، سومین هفته پیاپی سوددهی خود را ثبت خواهد کرد.

    تمرکز سرمایه‌گذاران بیشتر بر اعلام داده‌های مشاغل آمریکا معطوف شده است که قرار است امروز انجام شود. احتمالا گزارش ماه آوریل بر تقویت بازار کار تاکید داشته باشد.

    برآیند پیش‌بینی‌های اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که مشاغل آمریکا در ماه آوریل 192000 مورد افزایش یافته باشد که نسبت به 103000 شغلی که در ماه قبل از آن ایجاد شد، افزایشی قابل توجه خواهد بود.

    برچسب ها