عصر خودرو

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه :

گام های خوبی برای رشد اقتصادی برداشته ایم

عصر بازار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق معیارهای جهانی، ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست و در سال های اخیر، برای رشد اقتصادی گام های خوبی برداشته است

گام های خوبی برای رشد اقتصادی برداشته ایم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محمدباقر نوبخت با بیان اینکه ایران در رتبه بندی جزو کشورهای توسعه یافته جهان است، گفت: این موضوعی نیست که ما بگوییم، بلکه بر اساس معیارهای جهانی، جزو کشورهای توسعه یافته هستیم.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: رشد اقتصادی یکی از مولفه هاست که کشورها را با آن می سنجند و طبق گزارش صندوق بین المللی پول در 29 فروردین ماه سال جاری، ایران حدود چهار درصد رشد داشته، بیکاری نیز کاهش یافته و تورم تک رقمی شده است.
    نوبخت توسعه را اصلی ترین هدف همه کشورها دانست و تصریح کرد: در سند چشم انداز 20 ساله که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به تایید رسیده، اولین هدف راهبردی ما، توسعه یافتگی و قرارگیری در جایگاه نخست علم و فناوری منطقه است.

    معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امروز کشورها هیچ هدفی جز توسعه ندارند و این توسعه، معیار و شاخصی برای رتبه بندی کشورهاست که به چند سطح شامل خیلی توسعه یافته، توسعه یافته، در حال توسعه و کمتر توسعه یافته تقسیم شده است.
    به گفته نوبخت، بهداشت و سلامت گام دوم در توسعه رشد اقتصادی هستند و افزایش امید به زندگی در کشورمان نسبت به اوایل پیروزی انقلاب، نشان دهنده انجام فعالیت های موثر در این حوزه است .

    برچسب ها