عصر خودرو

سفیر ایران در پاکستان :

مذاکره ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی میان ایران و پاکستان

عصر بازار- سفیر ایران در پاکستان با اشاره به اینکه ایران و پاکستان باید برای بهبود روابط دو جانبه خود بر موضوع گسترش همکاری‌های اقتصادی تمرکز کنند گفت:مذاکرات برای ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی به خوبی در بین دو کشور در جریان است.

مذاکره ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی میان ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،‌مهدی هنردوست بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور برای تحکیم روابط بین آنها تاکید کرد.

    هنردوست ادامه داد: مناطق آزاد ایران پتانسیل بالایی را برای فعالین اقتصادی پاکستانی فراهم کرده و آنها باید از طریق همکاری با طرف‌های ایرانی از این فرصت استفاده کنند.

    وی که در اتاق صنعت و بازرگانی لاهور سخن می‌گفت، افزود: ایران و پاکستان روابط چند بعدی و چند عملکردی دارند و باید خود را با شرایط جدید وفق دهند.

    در این نشست برخی مقامات پاکستان نظیر اعضای اتاق بازرگانی لاهور حضور داشتند..

    هنردوست ادامه داد:‌روابط تجاری بین دو کشور در حال گسترش است اما هنوز کمتر از پتانسیل واقعی خود است.

    سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: سازمان‌های اقتصادی دو کشور باید بیدار شده و نقش خود را در تقویت روابط تجاری بین دو کشور به خوبی ایفا کنند.

    هنردوست گفت:‌ درب سفارت وکنسولگری‌های ایران همواره بر روی تجار ایرانی باز است.

    این مقام ایرانی گفت:‌ایران همچنین می‌تواند نیازهای پاکستان به انرژی را تامین کند.

    وی همچنین گفت:‌مذاکرات برای ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی به خوبی در بین دو کشور در جریان است.

    مالک طاهر رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور گفت: حجم روابط دو کشور هنوز به میزان مطلوب خود نرسیده است و باید شکاف ارتباطی بین فعالان اقتصادی دو کشور از بین برود.

    وی ادامه داد:‌تراز تجاری بین دو کشور همواره به نفع ایران بوده چرا که بخش قابل توجهی از صادرات ایران به پاکستان را نفت تشکیل می‌دهد.

    این مقام پاکستان تاکید کرد: حجم سالانه صادرات پاکستان به ایران در حدود 50 میلیون دلار است و طی 3 سال گذشته تغییر نکرده است. ایران نیز در سال 2016 حدود 320 میلیون دلار به پاکستان صادرات داشته است.

    برچسب ها