عصر خودرو

هیئت تجاری آمریکا وارد پکن شد

عصر بازار- یک هیئت تجاری آمریکایی امروز -پنج‌شنبه- وارد پکن شد تا دیداری دو روزه با مقام‌های چین داشته باشد. سفارت آمریکا در پکن اعلام کرد که مقام‌های اعزامی واشنگتن در هر دو روز مذاکره با همتایان چینی خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

هیئت تجاری آمریکا وارد پکن شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، یک هیئت تجاری از ایالات متحده امروز -پنج‌شنبه- وارد پکن شد. این گروه بناست در رابطه با تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالا از چین با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند.

    این در حالی است که رسانه‌های دولتی چین اعلام کرده‌اند که در صورت لزوم در برابر زورگویی‌های آمریکا خواهند ایستاد، اما همچنان ترجیح می‌دهند که مسائل را بر سر میز مذاکره حل‌وفصل کند.

    رسیدن به توافقی که بتواند به‌شکلی بنیادین سیاست‌گذاری‌های اقتصادی چین را تغییر دهد، در این دیدار دو روزه بسیار بعید به نظر می‌رسد. با این وجود، بسته‌ای از اقدام‌های کوتاه‌مدت چین می‌تواند تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌هایی به ارزش حدود 50 میلیارد دلار بر کالاهای چین را به تعویق بیندازد.

    انتظار می‌رود گفت‌وگو میان «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و «لیو هه» معاون نخست‌وزیر جمهوری خلق چین، دامنه‌ای وسیع از شکایت‌های آمریکا درباره سیاست‌گذاری‌های تجاری چین را شامل شود، از ادعای انتقال تحمیلی فناوری گرفته تا اهمال دولت در توسعه فناوری.

    منوچین، هنگام ورود به هتلش، در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز در این باره که آیا انتظار پیشرفتی را در این گفت‌وگوها دارد، گفت: «از اینجا بودن بسیار خوشحالم. ممنون». وی توضیح بیشتری در این‌باره نداد.

    هم‌زمان با ورود منوچین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در حساب توئیتر خود نوشت: «تیم بی‌مانند تجاری ما در چین است و تلاش دارد درباره مقوله تجارت با مقام‌های این کشور مذاکره کند. مشتاق دیدار با رئیس‌جمهوری چین در آینده نزدیک هستم. ما همواره رابطه خوب (و بی‌نظیری) خواهیم داشت».

    سفارت آمریکا در پکن اعلام کرد که مقام‌های اعزامی واشنگتن در هر دو روز مذاکره با همتایان چینی خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. هیئت تجاری آمریکا با «تری برانستاد»، سفیر ایالات متحده در چین، نیز دیدار خواهد کرد و شامگاه جمعه پکن را به مقصد واشنگتن ترک خواهد کرد.

    برچسب ها