عصر خودرو

پرونده سود سهام عدالت در سال مالی ۹۵ بسته شد

عصر بازار- پرونده توزیع سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۵ با پرداخت بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان سود بین ۳۵.۵ میلیون نفر مشمولان این طرح بسته شد.

پرونده سود سهام عدالت در سال مالی ۹۵ بسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مرحله نهایی ساماندهی سهام عدالت از اواخر اسفند ماه 95 با رونمایی از سامانه آن آغاز شد تا مشمولان با ورود به این سامانه ضمن آگاهی از صورت حساب وضعیت خود، شماره شبای بانکی برای دریافت سود مربوط به عملکرد سال 95 شرکت ها را ارایه کنند و در صورت تمایل باقیمانده سهم خود را بپردازند که در صورت آزادسازی سهام، صاحب یک میلیون تومان سهم شوند.
    در نهایت پس از حدود 10 ماه از آغاز اجرای این طرح، توزیع سود سهام عدالت با موافقت رییس جمهوری از تاریخ 18 دی ماه 1396 آغاز شد و مشمولان در دو مرحله سود سهام خود مربوط به سال مالی 95 را دریافت کردند.
    آخرین گروه باقیمانده، کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی بودند که از 28 اسفندماه واریز سود آنها آغاز و هشتم اردیبهشت ماه با این گروه نیز تسویه شد.
    سیدجعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون 35 میلیون و 500 هزار نفر پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروه های مربوط به خود، اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی کرده اند که پس از تایید شماره شبای آنها تا پایان خردادماه امسال سود خود را دریافت می کنند.
    وی گفت: 2 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت متوفی داریم که فرآیند واریز سود به این گروه نیز در حال طی شدن است و تا تیرماه امسال تکلیف این گروه مشخص می شود.
    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: تیرماه امسال فصل برگزاری مجامع شرکت ها است و شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت باید سود سال مالی سال 1396 را مشخص و به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.
    آزادسازی و معاملاتی شدن سهام عدالت یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید به شمار می رود که اجرای آن نیاز به مجوز مراجع ذیصلاح قانونی دارد و زمان و نحوه معاملات سهام عدالت به صورت گسترده به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
    براساس اعلام سازمان خصوصی سازی دوره مجاز ثبت نام بازه زمانی 10 ساله 1385 تا 1394 بوده و پس از آن ثبت نام جدیدی انجام نشده است.
    همچنین امکان تغییر شماره شبای بانکی توسط مشمولان در صورتی که شماره شبای مشمولی تائید نهایی شده باشد، وجود ندارد مگر این که شماره شبای شخص بنا به دلایلی مسدود شود که در آینده امکان اعلام شماره شبای بانکی توسط این دسته از مشمولان فراهم خواهد شد.

    برچسب ها