عصر خودرو

تحلیل گر بازار سرمایه :

سامانه جامع ثبت اطلاعات سهامداران، گامی مثبت در بازار سرمایه

عصر بازار- تحلیل گر بازار سرمایه گفت: با راه اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات سهامداران، سهامداران می‌توانند به صورت موثرتری در جریان تحولات بازار و شرکت‌های مورد سرمایه گذاری قرار گیرند.

سامانه جامع ثبت اطلاعات سهامداران، گامی مثبت در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، همایون دارابی، تحلیل گر بازار سرمایه ، با اشاره به رونمایی سامانه جامع ثبت اطلاعات سهامداران در بازار اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در بازار سرمایه بروز کرده بود، بحث تمرکز اطلاعات افراد و لزوم ارائه اطلاعات پایه به صورت مکرر به نهاد‌ها و شرکت‌ها است.

    وی ادامه داد: برای مثال سهامداران هر بار که  می‌خواستند سهامی خریداری کنند، هنگام مراجعه حضوری حتی برای دریافت سود باید یک بار فرم را پر کنند و  اطلاعات و حساب بانکی خود را به شرکت‌ها ارائه دهند.

    این تحلیل گر بازار سرمایه تصریح کرد: با راه اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات سهامداران،  تلاش شده تا این مشکلات رفع شود، به طوریکه در این سامانه افراد یکبار با وارد کردن اطلاعات، می‌توانند از مزایای سایر شرکت‌ها استفاده کنند و نیازی به وارد کردن اطلاعات در دیگر نهاد‌ها نیست.

    به گفته دارابی؛ سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام در آن می‌توانند به همه خدمات بازار سرمایه بدون نیاز به احراز هویت مکرر دسترسی داشته باشند.

    این تحلیل گر بازار سرمایه در پایان گفت: با راه اندازی این سامانه، سهامداران می‌توانند در مقاطع مختلف ساده‌تر و  به صورت موثرتری در جریان تحولات بازار و شرکت‌های مورد سرمایه گذاری قرار گیرند.

    برچسب ها