عصر خودرو

نشست بین المللی جاده ابریشم با حضور ایران در ترکمنستان آغاز شد

عصر بازار- همایش بین المللی «جاده بزرگ ابریشم – به سوی مرزهای پیشرفت و توسعه» با حضور هیات هایی از ۲۰ کشور از جمله ایران به سرپرستی عباس آخوندی وزیر حمل و نقل و شهرسازی، در منطقه ملی گردشگری 'آوازه' شهر ترکمنباشی گشایش یافت.

نشست بین المللی جاده ابریشم با حضور ایران در ترکمنستان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دیدار با رئیس جمهوری ترکمنستان، شرکت در مراسم افتتاحیه بندر بین المللی جدید «ترکمنباشی» و نیز اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای سازمان همکاری های اقتصادی «اکو» نیز از دیگر برنامه های سفر دو روزه آخوندی و هیات همراه به منطقه ملی گردشگری آوازه است.
    «قربانقلی‌ بردی‌ محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان در آغاز همایش بین المللی «جاده بزرگ ابریشم – به سوی مرزهای پیشرفت و توسعه» که در آن هیات هایی از 20 کشور حضور داشتند، تاکید کرد که هدف و موضوع اصلی این نشست احیای جاده بزرگ ابریشم، بررسی و تبیین سیاست‌های مرتبط با سیستم و دالان های حمل و نقل، ترانزیت منطقه ای کالا و نیز افتتاح بندر جدید ترکمنباشی است که عصر امروز بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.
    رئیس جمهوری ترکمنستان تصریح کرد: بندر جدید بین المللی ترکمنباشی درمساحت 152 هکتار مجهز به لنگرگاه های مختلف برای پذیرش همزمان 17 کشتی باری و مسافربری است.
    وی افزود: ظرفیت این بندر جدید مجهز به آخرین فناوری ها و دستآوردهای نوین در سامانه بنادر و استانداردهای معتبر جهانی یک اقدام جدید در حمل و نقل دریایی خزر و منطقه است و نقش مهمی در توسعه و گسترش همکاری های حمل و نقلی و ترانزیت کالا خواهد داشت.
    بردی محمداف در پایان گفت: ظرفیت کاری بندر جدید ترکمنباشی 17 میلیون تن کالا و محموله غیرنفتی در سال پیش بینی شده و به تاسیسات مهمی مانند کارگاه های ساخت و تعمیر کشتی، حمل و نقل کانتینری و مسافری نیز مجهز است.

    برچسب ها