عصر خودرو

همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق امروز آغاز می‌شود

عصر بازار- همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) در اربیل با حضور نخست‌وزیر اقلیم کردستان و سفیر تهران در بغداد برگزار می‌شود.

همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق امروز آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و شمار زیادی از وزرای عراق و منطقه کردستان عراق و تجار و روسای اطاق‌های بازرگانی دو طرف در اربیل برگزار می‌شود.

    از سوی دیگر، این منطقه در تلاش است دروازه‌ای مهم برای بازسازی عراق بعد از داعش به خصوص در استان‌های نینوا و صلاح‌الدین باشد که بیشترین حجم خسارت را در جنگ با داعش متحمل شدند.

    منطقه کردستان عراق همزمان برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم این منطقه می‌کوشد زمینه‌های مبادلات مرزی را به خصوص با جمهوری اسلامی ایران توسعه داده و زیرساخت‌های لازم را در این خصوص فراهم سازد.

    عبدالله صالح، مدیرکل دفتر روابط دولت اقلیم با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و عراق در اقلیم که با حضور استاندارها و روسای اطاق‌های بازرگانی عراق و منطقه کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، در تلاش است موانع فعالیت تجار ایرانی در منطقه کردستان عراق و سایر بخش‌های عراق را شناسایی و برطرف سازد.

    وی افزود: این انتظار را داریم که بتوانیم به دوره قبل از داعش برگردیم چون بر این باور هستیم که این توان بعد از پایان نبرد با داعش و به خصوص آغاز دوران بازسازی در عراق و منطقه وجود دارد و ایران به عنوان شریک اقتصادی ما می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این راستا داشته باشد.

    مدیرکل دفتر روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هیأت‌های مهمان از صبح روز سه‌شنبه در اربیل حضور پیدا کرده و امروز با حضور نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و وزرای صنایع عراق و ایران همایش  رسما آغاز به کار خواهد کرد.

     در اربیل حاکی است رهبران منطقه کردستان عراق با سرمایه‌گذاری ویژه بر روی این همایش می‌خواهند اراده جدی خود را برای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران نشان دهند.

    همزمان این منطقه می‌کوشد این روابط را با حضور دولت مرکزی عراق توسعه داده و بتواند منطقه کردستان عراق  را به عنوان دروازه‌ای امن برای حضور در سایر بخش‌های عراق به شرکت‌های ایرانی معرفی کند.

    جنگ با گروه تروریستی داعش و به دنبال آن برگزاری همه‌پرسی، روابط اقتصادی اقلیم کردستان عراق را با جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه کاهش داد.

    برچسب ها