عصر خودرو

کارشناس بانکی :

ساماندهی ارز‌های دیجیتال به ساماندهی بانک‌های اقتصادی بستگی دارد

عصر بازار- کارشناس بانکی گفت: ساماندهی ارز‌های دیجیتالی به تعاملات بین بانکی، بین‌المللی و همچنین تعاملات سازمان‌ها و بانک‌های اقتصادی بستگی دارد.

ساماندهی ارز‌های دیجیتال به ساماندهی بانک‌های اقتصادی بستگی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا غفوری کارشناس بانکی با اشاره به ساماندهی ارز‌های دیجیتالی، اظهار کرد: ساماندهی ارز‌های دیجیتالی به تعاملات بین بانکی، بین‌المللی و همچنین تعاملات سازمان‌ها و بانک‌های اقتصادی بستگی دارد و اگر این شرایط مهیا شود به طور قطع ارز‌های دیجیتالی سامان می‌یابند.

    وی با تأکید بر اینکه ساماندهی ارز‌های دیجیتالی به مدیریت، نظارت و گردش ارزی بستگی دارد، تصریح کرد: باید توجه داشت که ساماندهی ارز‌های دیجیتالی به ساز و کار‌های خاصی وابسته است.
    بانک مرکزی ارز‌های دیجیتال را معتبر نمی‌داند

    براساس این گزارش، سیف رئیس بانک مرکزی در خصوص پول‌های الکترونیکی، گفت: ساماندهی ارز‌های دیجیتالی در دستور کار بانک‌های دنیاست، اما هنوز بانک مرکزی در این بخش اقدامی نکرده است.

    وی ادامه داد: بانک مرکزی اینگونه ارز‌ها را معتبر نمی‌داند، چرا که نوسانات غیرقابل قبول و ریسک‌های شناخته نشده دارد و ضوابط کشور‌ها را رعایت نمی‌کند.

    سیف افزود: هم اکنون کمیته فعالی در بانک مرکزی روی این موضوع کار می‌کند.

    بانک مرکزی معتقد است که ارز‌های دیجیتال می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای پولشویی، تأمین مالی تروریسم و به‌طور کلی، جابه‌جایی منابع پولی مجرمان، مورد استفاده قرار بگیرند؛ از این‌رو حوزه‌ نظارت بانک مرکزی برای پیش‌گیری از وقوع چنین جرایمی به‌کمک ارز‌های دیجیتال، موضوع ممنوعیت به‌کارگیری پول دیجیتال را به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

    برچسب ها