عصر خودرو

سفیر برزیل در تهران :

تاکید ایران و برزیل بر گسترش همکاری های کشاورزی

عصر بازار- سفیر برزیل در تهران در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از توافق دو بانک این کشور برای همکاری با ایران خبر داد.

تاکید ایران و برزیل بر گسترش همکاری های کشاورزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در دیدار امروز آیت الله سیدرضا تقوی و ردریگو آزر دی سنتوز، بر گسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه کشاورزی تاکید شد.

    نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اذعان به این که روابط ایران و برزیل رو به گسترش است، گفت: روابط علمی، تحقیقاتی و تبادل دانشجو به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور نیز کمک خواهد کرد.

    وی با بیان این که ایران یک کشور اسلامی است و در تهیه مواد خوراکی و تغذیه، باید اصول اسلامی را رعایت کند، تصریح کرد: در سال های اخیر ما بخشی از نیازهای پروتئینی خود را از برزیل وارد می کنیم و افرادی در این کشور داریم که ناظر بر ذبح دام هستند تا مطمئن شویم ذبح بر اساس اصول دینی انجام شده است.

    آیت الله تقوی افزود: کشورهای اسلامی بر مصرف غذای حلال تاکید دارند و استفاده از برند حلال در دنیا نیز با استقبال روبرو شده است.

    وی با اشاره به ظرفیت های علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی ایران اظهار داشت: در وزارت جهاد کشاورزی 27 واحد تحقیقاتی در رشته های مختلف گیاهی و جانوری فعالیت می کنند و دو کشور می توانند تجربیات علمی و تحقیقاتی خود را مبادله کنند.

    نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: افکار عمومی در ایران نسبت به کشور برزیل مثبت است و این امر به پیشرفت در روابط دو کشور کمک می کند.

    وی با انتقاد از اقدامات برخی کشورها در زمینه ایران هراسی در دنیا و منطقه گفت: ایران خواستار صلح میان ملت ها و کشورها است و ما تروریسم را محکوم می کنیم.

    آیت الله تقوی ادامه داد: ایران هرگز برای تصاحب اراضی دیگر کشورها، لشگرکشی نکرده و حضور ما در منطقه به درخواست کشورها است و این در حالی است که آمریکا خواستار کاهش فعالیت ایران در منطقه است.

    وی اضافه کرد: ایران به دنبال انرژی هسته ای صلح آمیز است و مقام معظم رهبری، تدارک سلاح های هسته ای را حرام دانسته اند.

    نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران دارای تاریخ و تمدن بزرگی است و کشورهایی که در زمینه ایران هراسی تلاش می کنند، می خواهند بر منابع غنی منطقه خاورمیانه دست اندازی کنند.

    در این دیدار، سفیر برزیل در تهران با بیان این که کشاورزی، نقش مهمی در توسعه روابط کشورش با ایران دارد، اظهار داشت: برزیل به بسیاری از کشورها صادرات دارد، اما حضور ناظران بر ذبح به صادرات محصولات دامی ما کمک می کند.

    وی افزود: ما آماده ایم که تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته کشاورزی به ایران وارد کنیم و تولید مشترک داشته باشیم.

    سنتوز از تلاش کشورش برای توسعه روابط بانکی با ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر با دو بانک برزیلی برای همکاری با شرکت های ایرانی توافق کرده ایم.

    وی میزان مبادلات تجاری میان دو کشور را 2.7 میلیارد دلار عنوان کرد.

    سفیر برزیل در تهران درباره فعالیت های کشاورزی کشورش خاطر نشان کرد: ظرف 25 سال گذشته با اقدامات انجام شده، توسعه زمین های کشاورزی 100 برابر و خروجی محصولات کشاورزی 200 برابر شده است.

    وی اظهار داشت: 80 درصد زمین های برزیل قابلیت لازم برای فعالیت های کشاورزی را دارند.

    سنتوز گفت: ما با توسعه روابط تجاری با ایران به دنیا نشان می دهیم که با کشور خوبی در حال همکاری هستیم.

    وی افزود: ما قبل از برجام هم با ایران همکاری داشتیم اما بعد از برجام همکاری سایر کشورها با ایران گسترش یافته است.

    برچسب ها