عصر خودرو

واگذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم و اموال دولتی در هفته گذشته

عصر بازار- بالغ بر یک هزار میلیارد تومان سهم و اموال دولتی در هفته دوم آذرماه فروخته شد.

واگذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم و اموال دولتی در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا،  بالغ بر 3 هزار و 172 میلیارد و 472 میلیون ریال سهم و اموال دولت در هفته دوم آذرماه امسال توسط سازمان خصوصی سازی روی میز فروش رفت که از این میزان واگذاری بلوک 17 درصدی شرکت پالایش نفت بندر عباس و کشتارگاه صنعتی فساران اصفهان فروخته شد.

    بر اساس این گزارش؛ 98.28 درصد سهام شرکت ماشین سازی تبریز به قیمت پایه هر سهم 1548 ریال، 100 درصد سهام شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز به قیمت پایه هر سهم 2661 ریال و 49 درصد سهام شرکت فرآورده های گوشتی اهواز به قیمت پایه هر سهم 23 هزار و 851 ریال و املاک ایل گلی به مساحت 83 هزار و 500 متر مربع در روز نهم آذرماه به مزایده گذاشته شد که خریدار نداشت.
    افرزون بر این؛ بلوک 17 درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس شامل 2346 میلیون سهم هفته گذشته به قیمت پایه هر سهم 4294 ریال در بورس اوراق بهادار عرضه که به همین قیمت پایه خریداری شد.
    بر اساس این گزارش؛ سازمان خصوصی سازی این میزان سهام را به وکالت از سوی شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به ارزش کل پایه 10 هزار و 73 میلیارد و 724 میلیون ریال به صورت 20 درصد نقد و بقیه اقساط 5 ساله روانه میز فروش کرده بود.
    همچنین مزایده واگذاری دو کشتارگاه دولتی که در مجموع به ارزش کل پایه 31 میلیارد تومان به صورت 10 درصد نقد و بقیه اقساط 8 ساله آگهی شده بودند در نهمین روز آذرماه برگزار شد و بر این اساس کشتارگاه صنعتی فساران اصفهان که به ارزش کل پایه 12 میلیارد تومان برای این مزایده ارزشگذاری شده بود، به قیمت 12 میلیارد و 5 میلیون و 555 هزار و 555 ریال فروخته شد و برای کشتارگاه صنعتی جونقان چهارمحال و بختیاری خریداری پیدا نشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها