عصر خودرو

برنت در مرز ۴۵ دلار

سایه نشست اوپک روی بازار نفت

عصر بازار- در پی انتظار معامله‌گران در مورد تصمیم اوپک به ادامه تولید بالا در نشست این هفته این گروه، نفت خام با اندکی رشد در روز سه‌شنبه مواجه شد ولی همچنان در قیمت‌های پایین باقی ماند.

سایه نشست اوپک روی بازار نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر بشکه نفت آمریکا با رشد 36 سنتی معادل 42 دلار و 1 سنت معامله شد ولی همچنان 10 درصد پایین‌تر از مقدار ابتدای نوامبر این طلای سیاه داد و ستد می‌شود. قیمت هر بشکه نقت برنت نیز با افزایش 28 سنتی به 44 دلار 89 سنت رسید.

    ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار کالا در سیدنی اعلام کرد: « با مشاهده این قیمت‌های پایین، خطر واقعی بازارها را تهدید می‌کند. چشم‌انداز برای رشد تقاضا به اندازه کافی برای رفع عرضه مازاد زیاد نیست. »

    اقتصاد چین نشانه‌های جدیدی از ضعف را نشان می‌دهد، بررسی‌های رسمی در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که تولیدات کارخانه‌های این کشور به کمترین مقدار سه سال اخیر خود رسیده است. با این حال میزان تولیدات ژاپن افزایش یافته است.
    بر اساس گزارش قیمت آژانس پلاتز، در بازارهای فیزیکی، نفت خام دوبی با رسیدن به قیمت میانگین 41 دلار و 69 سنتی به ازای هر بشکه، به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2008 رسید.

    انتظار نمی‌رود در نشست سیاستگذاری اوپک در روز جمعه تغییری در استراتژی سازمان در تولید بالا ایجاد شود. بانک ANZ روز سه‌شنبه اظهار داشت که انتظار دارد تا عربستان،‌ بزرگترین تولیدکننده اوپک، به سطح تولید بالای خود در برابر قیمتهای پایین نفت ادامه دهد. این بانک اعلام کرد که اگر ذخایر نفت خام با توجه به الگوهای فصلی کاهش پیدا نکند، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت در هفته‌های آینده به سطح 40 دلاری سقوط خواهد کرد.

    با وجود سقوط تعداد دکل‌ها، آمار دولت آمریکا کاهش معناداری در تولید نفت شیل نشان نمی‌دهد. این در حالیست که عرضه مازاد در حدود 0.7 تا 2.5 میلیون بشکه در روز بیش از تقاضا بوده است. معامله‌گران نفتی همچنین به دقت نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا را در این پنجشنبه بررسی می‌کنند.

    اسپونر اضافه کرد : «اگر ما فروش دلار و خرید یورو را مشاهده کنیم، این موضوع موجب حمایت قیمت نفت و رشد اندک آن خواهد شد.» دلار ضعیف‌تر تاثیر مثبتی روی قیمت نفت خواهد داشت و این کالای وابسته به دلار را برای خریداران دارای دیگر ارزها آسانتر خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها