عصر خودرو

سقوط بازار سهام بریتانیا و اوج‌گیری شاخص سهام اروپا

عصر بازار- همزمان با انتظار سرمایه‌گذاران در مورد افزایش محرک‌های پولی توسط بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته، ارزش بازار سهام در این منطقه به نزدیکی بالاترین مقدار سه‌ماهه اخیر خود رسید. با این وجود، با رسیدن قیمت سهام شرکت بی‌اچ‌پی به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۸، بازار سهام بریتانیا سقوط کرد.

سقوط بازار سهام بریتانیا و اوج‌گیری شاخص سهام اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از بلومبرگ، سهام مرتبط با صنعت خودروسازی بیشترین رشد را در میان 19 گروه صنعتی شاخص استاکس اروپا داشت. شرکت فولکس‌واگن رشدی 4.3 درصدی و بی‌ام‌و رشدی 1.9 درصدی را تجربه کردند. با این اوصاف، شاخص استاکس اروپا 0.2 درصد رشد داشت و به 384.47 واحد در بورس لندن رسید. تعداد سهام داد و ستد شده در روز جاری 22 درصد کمتر از میانگین 30 روز اخیر بوده است.

    در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ سپرده و گسترش برنامه خرید دارایی منطقه توسط بانک مرکزی اروپا، این شاخص در ماه اخیر رشدی 2.4 درصدی داشته است

    به گزارش بلومبرگ، در پی خسارت 20 میلیارد رئالی (5.2 میلیارد دلاری) در فروپاشی معدن سنگ‌آهن مشترک با شرکت والی، این شرکت معدنکار افتی 2 درصدی را تجربه کرد. شرکت مدیریت دارایی آبردین نیز بعد از گزارش مالی مدیران این شرکت در سه ماهه اخیر افتی 1.3 درصدی داشت. گروه بانکی لوید نیز با کاهش 1.5 درصدی مواجه شد. همه این ریزش‌ها باعث شد تا شاخص اف‌تی‌اس‌ای 100 لندن با افتی 0.5 روبرو شود. این شاخص برای دومین هفته متوالی با رشد 0.6 درصدی بسته شده بود. شاخص تمامی سهام اف‌تی‌اس‌ای نیز روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش داشت در حالی که شاخص ایسک ایرلند اندکی تغییر کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها