عصر خودرو

خروج فوری اولین گروه از سهام «خدیزل» با سود خالص ۳.۵ درصدی

عصر بازار- اولین گروه از خریداران دیروز بهمن دیزل ، امروز با کسب سود خالص ۳.۵ درصدی از این شرکت تازه وارد خارج شدند اما اعتقاد برخی به رشد مناسب در آینده منجر به باقی ماندن صف خرید ۲۲.۷ میلیون سهمی شد.

خروج فوری اولین گروه از سهام «خدیزل» با سود خالص ۳.۵ درصدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی عرضه اولیه دیروز 100 میلیون سهم بهمن دیزل در فرابورس ( که هشتمین عرضه اولیه سال جاری بازار سهام بود ) ، هر سهم این شرکت تازه وارد 340 تومان کشف قیمت شد که با اعتقاد برخی به گران بودن سهم همراه بود.

    در این عرضه اولیه 30 هزار و 264 سرمایه گذار شامل 29 هزار و 903 سهامدار حقیقی و 361 فرد حقوقی اقدام به خرید کردند اما امروز در دومین روز حضور بهمن دیزل، اولین گروه از خریداران دیروز با کسب سود خالص 3.5 درصدی از این سهم پیاده شدند.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند در پایان معاملات امروز بیش از 6.2 میلیون سهم«خدیزل» توسط 2 هزار و 204 سرمایه گذاری فروخته شده که شامل 2 هزار و 154 فر حقیقی و 217 حقوقی بودند. این تعداد سهام از سوی 207 سرمایه گذار حقیقی و 10 حقوقی خریداری شده است.

    براساس این گزارش، با این اوصاف در شرایطی صف خرید بیش از 22.7 میلیون سهمی برای "خدیزل" باقی مانده که برخی از فعالان حقیقی و حقوقی بر این باورند با توجه به عملکرد مثبت شرکت های خودرو ساز در نیمه دوم سال و لغو عملی تحریم ها و همچنین معتبر بودن سهامدار عمده بهمن دیزل یعنی گروه بهمن، ظرفیت رشد 15 تا 25 درصدی این سهم دور از ذهن نیست.

    با این اوصاف در شرایطی اکثر عرضه های اولیه سال جاری حرف چندانی برای گفتن نداشته اند که باید منتظر زمان و روند این سهم تازه وارد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها