عصر خودرو

سقوط ۶۲ درصدی سود دومین تولیدکننده نفت روسیه

عصر بازار- شرکت لوک‌اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه اعلام کرد: در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ و بعد از سقوط قیمت نفت خام ناشی از عرضه مازاد جهانی، این شرکت با کاهش ۶۲ درصدی سود مواجه شده که افتی بیشتر از برآوردها بوده است.

سقوط ۶۲ درصدی سود دومین تولیدکننده نفت روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، بر اساس آمار منتشره از شرکت لوک‌اویل مستقر در مسکو، درآمد خالص این شرکت در سه ماهه سوم از 1.62 میلیارد دلار در سال گذشته به 623 میلیون دلار در سال جاری کاهش پیدا کرده است. این میزان کمتر از برآورد 826 میلیون دلاری 9 تن از تحلیلگران بلومبرگ بوده است. میزان فروش این شرکت نیز با سقوط 40 درصدی به 23.4 میلیارد دلار رسید.

    در یک سال اخیر و بعد از تصمیم اوپک در مورد دفاع از سهم بازار به جای کاهش تولید، قیمت نفت به نصف کاهش پیدا کرده است. تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه،‌ باشنفت، گازپروم و نواتک، نیز در سه ماهه سوم با کاهش سود مواجه شده و یا ضرردهی داشته‌اند.

    لوک‌اویل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید نفت و گاز در 9 ماهه نخست سال جاری با رشدی 3.5 درصدی به 2.37 میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان محصولات نفتی و میعانات گازی نیز بار شدی 3.9 درصدی به میانگین 2.05 میلیون بشکه در روز رسیده که ناشی از رشد تولید در عراق بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها