عصر خودرو

در اکتبر ۲۰۱۵

واردات نفت آسیا از ایران به کمترین رقم در ۲ سال گذشته رسید

عصر بازار- واردات نفت کشورهای آسیایی _چین، هند، ژاپن و کره جنوبی_ از ایران در ماه گذشته میلادی به ۸۰۳ هزار و ۶۷۴ بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۳ تاکنون بود.

واردات نفت آسیا از ایران به کمترین رقم در ۲ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، در حالی که پس از انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، بزرگترین مشتریان نفت ایران از افزایش خرید از این کشور اجتناب کرده اند، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در 2 سال گذشته رسید.

    بر اساس آمارهای دولتی و آمارهای به دست آمده از ردگیری تانکرها، واردات نفت کشورهای آسیایی _چین، هند، ژاپن و کره جنوبی_ از ایران در ماه گذشته میلادی به 803 هزار و 674 بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم از اکتبر 2013 تاکنون بود و 8.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
    این گزارش حاکی است، مجموع واردات این 4 مشتری عمده نفت ایران از این کشور بعد از رسیدن به اوج خود در ماه می (1.025 میلیون بشکه در روز) رو به کاهش گذاشته و از ماه جولای در رقم حدودا 1.02 میلیون بشکه در روز ثابت باقی مانده است.
    زمان تهران برای عمل به وعده حس روحانی مبنی بر لغو تحریم ها تا قبل از پایان سال 2015 در حال تمام شدن است. روحانی تمایل دارد سهم از دست رفته کشورش از بازار نفت در طول سال های تحریم را باز پس بگیرد و اقتصاد ایران را رونق دوباره ببخشد.
    تحریم های غرب موجب شده تا رقم صادرات نفت ایران از 2.5 میلیون بشکه در سال 2011 به حدود یک میلیون بشکه در روز برسد.
    بر اساس توافقی که روز 14 جولای در وین بی ایران و قدرت های جهانی منعقد شد، ایران باید برنامه هسته ای خود را محدود کند و در مقابل تحریم های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه این کشور برچیده خواهد شد.
    عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایرانی گفت، ایران انتظار دارد برجام در ابتدای سال آینده اجرایی شود و زمینه را برای لغو تحریم ها آماده سازد.
    ایران با پیش بینی لغو تحریم ها، یک کنفرانس با حضور شرکت های خرجی فعال در زمینه انرژی برگزار کرده و حدود 50 پروژه نفت و گاز را برای توسعه به آنها پیشنهاد کرده است.
    خرید نفت ژاپن از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 6 درصد کاهش داشت و به 152 هزار و 851 بشکه در روز رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها