عصر خودرو

بازار سهام در محاصره معاملات بلوکی

افزایش ۸ پله‌ای شاخص بورس

عصر بازار- بازار سهام امروز همسو با عرضه‌های بلوکی سازمان خصوصی‌سازی شاهد در جا زدن شاخص‌های منتخب خود، زیر سایه معاملات بلوکی و کد به کد حقوقی‌ها بود.

افزایش ۸ پله‌ای شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 9 آذرماه 94 با 8 واحد افزایش روی عدد 62 هزار و 647 واحد ایستاد.

    شاخص قیمت وزنی نیز با رشد سه واحدی عدد 24 هزار و 393 واحد را تجربه کرد، این در حالی است که شاخص قیمت هم‌وزن در این بازار با افت 5 واحدی به رقم 8 هزار و 290 واحد رسید.

    شاخص سهام آزاد شناور اما امروز با 41 واحد افت عدد 68 هزار و 937 واحد را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد 55 واحدی به رقم 43 هزار و 160 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 270 واحد کاهش عدد 140 هزار و 968 واحد را برای خود ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 4 واحد افزایش، نمایشگر رقم 690 واحدی برای نماگر این بازار بود.

    بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز، نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی اراک و بانک اقتصاد نوین هریک تا 19 واحد و مخابرات ایران با 16 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس تهران به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 19 واحد، گروه مپنا با 18 واحد و همراه اول با 12واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی امروز به بیش از 164 میلیارد و 719 میلیون تومان بالغ شد که در بازار نقدی، این ارزش از 137 میلیارد و 248 میلیون تومان فراتر نرفت.

    امروز همچنین در بورس تهران بیش از 656 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 724 نوبت خرید و فروش و داد و ستد شد.

    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، مهندسی تکنوتار، بیمه دی، حق تقدم خرید سهام سبحان دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین نماد معاملاتی شرکت‌های شهد و اوراق مشارکت میدکو و اوراق اجاره سپهر متوقف شدند.

    طی معاملات امروز بازار سهام معاملات کد به کد و بلوکی از سوی حقوقی‌ها در نمادهای معاملاتی بانک ملت با بیش از 237 میلیون سهم به ارزش بیش از 45 میلیارد و 900 میلیون تومان بانک خاورمیانه با 39 میلیون و 900 هزار سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد و 686 میلیون تومان، پتروشیمی مبین با 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد و 408 میلیون تومان، بانک پاسارگاد با 11 میلیون سهم با ارزش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی سهامداران حقوقی خود با معاملات کد به کد و درون‌گروهی همراه شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز همچنین افزایش سرمایه 28 درصدی بانک دی از محل سود انباشته و افزایش سرمایه صددرصدی «شیران» از محل سود انباشته به تأیید سازمان بورس رسید.

    افزایش سرمایه 30 درصدی «پخش» نیز از محل مطالبات و آورده‌های نقدی در حالی به تأیید سازمان بورس رسید که در نماد معاملاتی «قشهد» افزایش سرمایه 218 از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت به تأیید حسابرس آن رسیده است.

    در گروه پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها امروز برخی شنیده‌ها حاکی از استفاده از فرمول جدید نرخ خوراک براساس قیمت‌گذاری شناور (هنری‌هاپ) حکایت دارد.

    در گروه فولاد نیز امروز برخی خبرها حاکی از برنامه دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد حکایت داشت.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز زیر سایه معاملات کد به کد و بلوکی حقوقی‌ها همچنان در نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ درجا زد تا زمینه برای شکار نوسان کوتاه‌مدت در شرکت‌های کوچک و گمنام بازار وجود داشته باشد. در این میان، نماد معاملاتی «خدیزل» که روز گذشته برخی خبرها حاکی از عدم اقبال خریداران حقیقی و نیز بی‌تدبیری بابت تخصیص سهمیه برای کاربران معاملات برخط حکایت داشت، امروز با صف خرید بیش از 22 میلیون سهمی با بازیگردانی سهامدار عمده در بالاترین سقف دامنه نوسان مثبت قیمتی قرار گرفت.

    در این نماد امروز 6 میلیون سهم به تدریج عرضه شد که ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 244 میلیون تومان دربر داشت.

    فردا نیز بلوک 88 درصدی سهام قند قزوین از سوی بنیاد مستضعفان در بورس تهران روی میز فروش گذاشته می‌شود. قیمت پایه این بلوک کنترلی مبلغ 2314 ریال به ازای هر سهم تعیین شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها