عصر خودرو

با حضور مدیرعامل بورس تهران برگزار شد:

همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران

عصر بازار- امروز ۹ آذرماه۹۴، همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران با حضور فعالان اقتصادی مجارستان در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، در این همایش یکصد نفر از فعالان اقتصادی کشور مجارستان به منظور آشنایی با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کسب و کار و بازار سرمایه در محل ساختمان مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی گردهم آمدند.

    در همایش "فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران" دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس، تصویر کلی از بورس تهران را برای آشنایی فعالان مجاری ارایه کرد.

    وی طی سخنانی به  تاریخچه راه اندازی و قدمت بورس در ایران، خصوصی سازی از طریق بورس ، عضویت در نهادهای بین المللی ساختار بازار سرمایه، تنوع در ابزارهای معاملاتی، جذب سرمایه گذاران با سطوح مختلف ریسک و بازده انتظاری، دسترسی بر خط به بازار، انواع بورس در ایران، تنوع صنایع در ایران، معرفی نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه، معرفی حداکثر میزان مالکیت سرمایه گذاری خارجی،  چشم انداز و برنامه های بورس برای ارتقای کارایی سامانه های معاملاتی، راه اندازی ابزار های جدید مالی، تنوع ابزار و ارتباطات نزدیک تر با بورس های منطقه ای و همچین ارتقای جایگاه حاکمیت شرکتی پرداخت.

    همچنین در این همایش دکتر حسینی قائم مقام سازمان سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال واردات نیست بلکه مایل به جذب سرمایه و دانش و فناوری است گفت: دو کشور در حوزه های مختلف روابط دوستانه داشته و امیدواریم در دوره پساتحریم زمینه توسعه روابط اقتصادی فراهم و به حد مطلوب برسد.

    رییس اتاق بازرگانی مجارستان هم با اشاره به روابط طولانی مجارستان با ایران گفت: ایران برای شریک تجاری شماره یک مجارستان بود و امیدواریم به حالت قبل بازگردیم. همچنین در40 کشور و 4 قاره دارای اتاق بازرگانی هستیم و قصد داریم یکی از این اتاق ها را در ایران دایر و فعال نماییم و ایران با یک بازار 80 میلیون نفری برای مجارستان دارای اهمیت زیادی است.

    شایان ذکر است در پایان این همایش به سوالات فعالان اقتصادی مجارستان پاسخ مقتضی داده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها