عصر خودرو

روز گذشته انجام شد؛

معامله ۶۰ هزار ورقه بهادار در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران

عصر بازار- شاخص کل فرابورس ایران دیروز با بیش از یک واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۵۲ واحدی ایستاد ؛ ضمن آنکه حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه نزدیک به ۲۳۳ میلیون ورقه و ارزش این مبادلات به بیش از سه هزار و ۱۲ میلیارد ریال رسید

معامله ۶۰ هزار ورقه بهادار در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، دیروز در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس شاهد جا‌به‌جایی بالغ بر 74 میلیون سهم به ارزش بیش از 156 میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «دبالک» متعلق به مواد دارویی البرز بالک با بیش از 19 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیش از 27 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

    از طرف دیگر، در روزی که گذشت سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از 151 میلیون سهم به ارزش بیش از 258 میلیارد ریال معامله بودند. دیروز همچنین در بازار پایه ج فرابورس نماد معاملاتی «وآداک» متوقف شد و شاخص کل فرابورس ایران نیز با بیش از یک واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1052 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه نزدیک به 233 میلیون ورقه و ارزش معاملات به بیش از سه هزار و 12 میلیارد ریال رسید.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت طی روزی که گذشت بیش از 2 میلیون ورقه بهادار با ارزشی بیش از 2 هزار و 492 میلیارد ریال جابه‌جا شد؛ با تغییر مالکیت یک میلیون ورق بهادار به ارزش یک هزار میلیارد ریال، «شستا9912» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات دیروز این بازار به خود اختصاص داد.

    از سوی دیگر دیروز معامله بیش از 3 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 44 میلیارد ریال رقم خورد.

    نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که دیروز دوشنبه مورخ  10 اردیبهشت 97 بیش از 93 هزار ورق تسه با ارزشی بالغ بر 60 میلیارد ریال معامله شد که امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 97 با بیش از 48 هزار و ارزش بیش از 31 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این گروه قرار گرفت.

    در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز دیروز 60 هزار ورقه بهادار متعلق به ماکتو استیل کرد به ارزش 240 میلیون ریال معامله شد.

    دیروز نماد‌های «ذوب»، «زاگرس » و «شاوان» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌ «مارون»، با بیش از 1 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس بر جای گذاشت .

    برچسب ها