عصر خودرو

مقام های تجاری و بانکی اروپا:

خواهان گسترش روابط تجاری با ایرانیم

عصر بازار- مقام های تجاری و بانکی اروپایی با تاکید بر اینکه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قابل مذاکره مجدد و قابل تغییر نیست گفتند: گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری در ایران را دنبال می کنند.

خواهان گسترش روابط تجاری با ایرانیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا اوایل هفته جاری با حضور بسیاری از مسئولان اقتصادی و بانکی کشورهای مختلف در تهران برگزار شد.
    شماری از فعالان اقتصادی اروپایی در گفت وگو با ایرنا و همچنین سخرانان این همایش با توجه به اهمیت برجام در توسعه مناسبات اقتصادی، گفتند راهکارهایی را برای تسهیل روابط تجاری با ایران در نظر گرفته اند تا بتوان از منافع برجام استفاده کرد.
    «آنه ماری فندر هیدن» مسئول بخش ایران در پروژه چشم انداز ایران در اتحادیه اروپا در این رابطه به ایرنا گفت: از طرف 28 وزیر عضو این اتحادیه تاکید دارم برجام نه قابل مذاکره مجدد است و نه از طرف یک عضو طرف معاهده قابل تغییر.
    به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا، حتی نماینده آمریکا در کمیسیون اجرای برجام این اتحادیه نیز معتقد است باید به برجام ادامه داد.
    وی یادآورشد:250 بانک اروپایی از طریق سوئیفت به بانک های ایرانی متصل شده اند و کار می کنند.
    فندر هیدن ادامه داد: یک سال پس از برجام، میزان تجارت ایران و اروپا 2 برابر و میلیاردها دلار بدهی های ایران پرداخت شد ضمن آنکه تولید ناخالص داخلی ایران نیز ناگهان 12 درصد رشد کرد.
    مسئول بخش ایران در اتحادیه اروپا تاکید کرد: بازدید رئیس اتحادیه اروپا به همراه هفت کمیسیونر این اتحادیه از ایران، بیانگر عزم اروپا در زمینه همکاری های آینده با تهران است.
    وی درباره روابط بانکی ایران و اتحادیه اروپا اظهارکرد: ایران باید اطمینان یابد که اعتماد بانک های اروپایی جلب شده است و آنها به تعامل اقتصادی با ایران وارد شوند.
    وی افزود: امروز بسیاری از بانک های اروپایی کانال هایی برای همکاری با ایران یافته اند.
    «اولریش فون زانتیر» مدیر بخش خدمات مالی شرکت «کی.پی.ام.جی.ال» آلمان از شرکت های برتر جهان در زمینه ممیزی، مالیات و مشاوره مالی نیز ضمن حمایت از برجام به ایرنا گفت: اروپایی ها در تلاشند از طریق مذاکره، رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد به حفظ برجام کنند.
    وی به سفر اخیر رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان به واشنگتن اشاره کرد و گفت: تاکنون راه حل های خلاقانه متعددی ارایه شده است.
    وی تاکید کرد: تغییراتی در راه است اما اکنون در مورد آن چیزی نمی دانیم.
    مدیر ارشد شرکت یاد شده با اعلام اینکه سه بانک آلمانی با ایران کار می کنند، افزود: به دلیل پتانسیل های فراوان اقتصادی در ایران، ما خواهان گسترش روابط و سرمایه گذاری هستیم.
    به گفته وی، بیش از یک هزار بانک فعال در آلمان وجود دارد که بسیاری از آنها آماده همکاری با ایرانند و درخواست ها رو به افزایش است.
    فون زانتیر تصریح کرد، صرف نظر از اینکه در آینده چه بر سر برجام خواهد آمد، می توان روابط مالی ایران و اروپا را توسعه داد.
    «بهروز عبدالوند» مدیر اجرایی شرکت «دی.اف.دویچه فورتین» آلمان نیز گفت: مهم نیست آمریکا برای برجام چه برنامه ای دارد، مهم اینکه ما سناریوهای مختلفی داشته باشیم.
    وی درباره تجارت با یورو نیز گفت : جدا شدن از دلار، ناگهانی رخ نمی دهد اما با مجموعه تحولات به سمت سیستم مالی جدید پیش می رویم.
    به گفته عبدالوند، اتحادیه اروپا قصد دارد در سال 2019 وزیر اقتصاد خارجی منصوب و ساز و کار مستقلی همچون صندوق بین المللی پول ایجاد کند که راهگشا خواهد بود.

    برچسب ها